Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hücre Fizyolojisi | FZL 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DERYA GÜZEL ERDOĞAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. DERYA GÜZEL ERDOĞAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yüksek lisans öğrencileri bu dersin sonunda, hücrenin yapısı ve işlevlerine ait temel kavramlar üzerinde bilgi edineceklerdir. |
Dersin İçeriği | Fizyolojinin tanımı, homeostazis, vücut kontrol sistemleri; negatif ve pozitif feedback, nöronal ve endokrin kontrol, vücut sıvı kompartımanları ve sıvı elektrolit dengesi, hücre membranının organizasyonu, hücre membranından aktif ve pasif transport, membran dinlenim potansiyeli, aksiyon potansiyeli, su kanalları (aquaporinler), iyon kanalları, hücreler arası haberleşme ve hücre adhezyon molekülleri, gen ekspresyonu, post translasyonel modifikasyonlar, membran reseptörleri, ikincil mesajcılar, sinyal iletim yolu, hücre içi taşınma anlatılacaktır |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fizyolojinin tanımını anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | homeostazis, vücut kontrol sistemleri; negatif ve pozitif feedbacki anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | nöronal ve endokrin kontrolu anlayabilir | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | vücut sıvı kompartımanları ve sıvı elektrolit dengesini anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | hücre membranının organizasyonunu anlayabilir | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | hücre membranından aktif ve pasif transportunu anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | membran dinlenim potansiyeli, aksiyon potansiyelini anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | su kanalları (aquaporinler)nı anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | iyon kanallarını anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
10 | hücreler arası haberleşme ve hücre adhezyon moleküllerini anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
11 | gen ekspresyonunu anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
12 | post translasyonel modifikasyonları anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
13 | membran reseptörleri, ikincil mesajcıları anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
14 | sinyal iletim yolu, hücre içi taşınmayı anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fizyolojinin tarihçesi | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
2 | Homeostazis, vücut kontrol sistemleri; negatif ve pozitif feedback | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
3 | Nöronal ve endokrin kontrol | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
4 | Vücut sıvı kompartmanları ve sıvı elektrolit dengesi | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
5 | Hücre membranının organizasyonu | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
6 | Hücre membranından aktif ve pasif transport | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
7 | Membran dinlenim potansiyeli, aksiyon potansiyeli | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
8 | Su kanalları (aquaporinler) | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
9 | İyon kanalları | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
10 | Hücreler arası haberleşme ve hücre adhezyon molekülleri | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
11 | Gen ekspresyonu | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
12 | Post transkripsiyonel modifikasyonlar | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
13 | Membran reseptörleri, ikincil mesajcılar | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
14 | sinyal iletim yolu, hücre içi taşınma | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Eric P. Widmaier. Vander İnsan Fizyolojisi |
Ders Kaynakları | Arthur C. Guyton, John A. Hall. Tıbbi Fizyoloji Ganong´un Tıbbi Fizyolojisi Eric P. Widmaier. Vander İnsan Fizyolojisi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program alanında çalışmakta olan ya da çalışmak isteyen bireylere ilgili ve gerekli yetkinliklerin (bilgi, beceri ve tutum) kazandırılmasını ve alanında eleştirel okuma, araştırma yapma, yayınlama yetkinliğini hedefler. | X | |||||
2 | Anabilim dalının sahip olduğu olanaklar, laboratuvar ve üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterli olup bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir. | X | |||||
3 | Yüksek Lisans Programının uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır. | X | |||||
4 | Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme. | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme. | X | |||||
6 | Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi. | ||||||
7 | Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme. | ||||||
8 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti | ||||||
9 | Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma. | ||||||
10 | Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fizyolojinin tanımını anlayabilir | ||||||||||
2 | homeostazis, vücut kontrol sistemleri; negatif ve pozitif feedbacki anlayabilir | ||||||||||
3 | nöronal ve endokrin kontrolu anlayabilir | ||||||||||
4 | vücut sıvı kompartımanları ve sıvı elektrolit dengesini anlayabilir | ||||||||||
5 | hücre membranının organizasyonunu anlayabilir | ||||||||||
6 | hücre membranından aktif ve pasif transportunu anlayabilir | ||||||||||
7 | membran dinlenim potansiyeli, aksiyon potansiyelini anlayabilir | ||||||||||
8 | su kanalları (aquaporinler)nı anlayabilir | ||||||||||
9 | iyon kanallarını anlayabilir | ||||||||||
10 | hücreler arası haberleşme ve hücre adhezyon moleküllerini anlayabilir | ||||||||||
11 | gen ekspresyonunu anlayabilir | ||||||||||
12 | post translasyonel modifikasyonları anlayabilir | ||||||||||
13 | membran reseptörleri, ikincil mesajcıları anlayabilir | ||||||||||
14 | sinyal iletim yolu, hücre içi taşınmayı anlayabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |