Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Synthesıs Of Nano Partıculates NMB 512 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Daha önce Enstitümüzden "NMB 512" kodlu dersi almış olan öğrenciler bu dersi alamazlar. Aynı şekilde bu dersi almış olan öğrenciler de daha sonra "NMB 512" kodlu dersi alamazlar.

Önerilen Seçmeli Dersler

--

Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ OSMAN KURT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

--

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu ders kapsamında farklı disiplinlerden gelen lisansüstü öğrencilerin nano tozları oluşturan parçacıkların üretim teknikleri hakkında bilgi edinmelerinin sağlanması hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Nano parçacık, sağlık ve güvenlik sorunları, Nano parçacık üretimi (Kimyasal buhar biriktirme (CVD); ısıl, plazma ve laser ile aktive edilmiş CVD yöntemleri. Kimyasal buhar yoğuşma (CVC): ısıl aktive edilmiş CVC, mikrodalga plazma süreci (MPP). Laser ile piroliz. Fiziksel buhar biriktirme (PVD); IGC, CM, AD ve HPMR yöntemleri. Püskürtme ayrışma (SP); Elektropüskürtme, düşük basınç püskürtme ayrışma, tuz destekli SP, ultrasonik SP. Çözeltiden kimyasal sentez; mikro emüsyondan büyütme ile yüzey aktif madde ortamında büyütme, hidrotermal metot, süper kritik çözeltilerden üretim, sol-gel metodu ve sonokimyasal metot. Mekanik alaşımlama ile nano toz üretimi.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nanoparçacıkları şekil ve özellikler açısından tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Nanoparçacıkların mekanik yöntemlerle üretimini yazılı ve sözlü açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Nanoparçacıkların kimyasal yöntemlerle üretimini yazılı ve sözlü açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Nanoparçacıkların ısıl ayrışma teknikleri ile üretimini yazılı ve sözlü açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Nanoparçacıkların elde edilmesi ve kullanılmasında ortaya çıkabilecek sağlık ve güvenlik risklerini yazılı ve sözlü tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: Nano parçacık, nano toz, kavramlar, uygulama alanları.
2 Nano parçacık - şekil faktörü, özellikleri ve belirlenmesi.
3 Üretim ve kullanımında karşılaşılan sağlık ve güvenlik sorunları.
4 Nano parçacık üretimi, genel yaklaşım ve özel metotlar.
5 Kimyasal buhar biriktirme ile nano parçacık üretimi.
6 Kimyasal buhar biriktirme ile nano parçacık üretimi.
7 Kimyasal buhar yoğuşma ile nano parçacık üretimi.
8 Kimyasal buhar yoğuşma ile nano parçacık üretimi.
9 Fiziksel buhar biriktirme ile nano parçacık üretimi.
10 Püskürtme ayrışma ile nano parçacık üretimi.
11 Püskürtme ayrışma ile nano parçacık üretimi.
12 Çözeltiden kimyasal sentez ile nano parçacık üretimi.
13 Çözeltiden kimyasal sentez ile nano parçacık üretimi.
14 Mekanik alaşımlama ile nano parçacık üretimi.
Kaynaklar
Ders Notu

Dönem başladıktan sonra ders notları öğrencilerle hafta hafta SABIS`te paylaşılacaktır.

Ders Kaynakları

1. Powders and bulk solids : behavior, characterization, storage and flow Schulze, Dietmar, ISBN-ISSN: 9783540737674, New York : Springer , 2008.
2. Nanostructures & Nanomaterials : Synthesis, Properties & Applications Cao, Guozhong, ISBN-ISSN: 1860944809 London, 2007.
3. Nanomaterials: synthesis, properties, and applications, edited by A.S. Edelstein and R.C. Cammarata. ISBN-ISSN: 0750305789, Philadelphia, 1996.
4. Nanopowders and nanocoatings: production, properties and applications V.F. Cotler, editor. ISBN-ISSN: 9781617618079 New York: Nova Science Publishers, 2010.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. X
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
6 Malzeme ve ilgili prosesleri ve/veya olayları nano ölçekte inceler.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Nanoparçacıkları şekil ve özellikler açısından tanımlar. 2 2
2 Nanoparçacıkların mekanik yöntemlerle üretimini yazılı ve sözlü açıklar. 4
3 Nanoparçacıkların kimyasal yöntemlerle üretimini yazılı ve sözlü açıklar 4
4 Nanoparçacıkların ısıl ayrışma teknikleri ile üretimini yazılı ve sözlü açıklar. 4
5 Nanoparçacıkların elde edilmesi ve kullanılmasında ortaya çıkabilecek sağlık ve güvenlik risklerini yazılı ve sözlü tanımlar. 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 25 25
Final 1 15 15
Performans Görevi (Seminer) 1 14 14
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6