Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nanotechnology and The Environment | NMB 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALİYE SUNA ERSES YAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nanoteknoloji ve çevre nanoteknolojisinin temel kavramlarını öğrenmek |
Dersin İçeriği | Nanoteknoloji ve çevreye giriş, nano malzemeler: tanım ve özellikleri, üretim süreçlerine genel bakış, nanopartikül analizleri (SEM, AFM, TEM, VSI vb.),çevresel davranış ve taşınımları, çevre teknolojisinde nanoteknolojinin önemi, yeraltı suyu iyileştirmede nanomalzemeler, membran prosesler, su ve atıksu arıtımında adsorbant olarak nanomalzemeler, nanoteknoloji ve yenilenebilir enerji, nanomalzemelerin toksik etkileri,nanomalzemelerin ekotoksikolojik etkileri, nanomalzemelerin yaşam döngüsü, bilimsel araştırmalar ve nanomalzeme ile yapılması gereken gelecekteki yönetmelikler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hücreler, bakteriler, organizmalar, toplumlar ve ekosistem üzerindeki nanomalzemelerin fizikokimyasal özelliklerinin etkilerini incelemek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Nanopartiküllerin çevredeki davranış ve taşınımını anlama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Nanopartiküle maruz kalma süresinin toksik etkileri hakkında bilgi sahibi olma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Çevre nanoteknolojisinin gelişimi sağlamak için bilimsel altyapı oluşturma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Temel bilgi analizi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nanoteknoloji ve çevreye giriş | |
2 | Nano malzemeler: tanım ve özellikleri | |
3 | Üretim süreçlerine genel bakış | |
4 | Nanopartikül analizleri (SEM, AFM, TEM, VSI vb.) | |
5 | Çevresel davranış ve taşınımları | |
6 | Çevre teknolojisinde nanoteknolojinin önemi | |
7 | Yeraltı suyu iyileştirmede nanomalzemeler | |
8 | Membran prosesler | |
9 | Su ve atıksu arıtımında adsorbant olarak nanomalzemeler | |
10 | Nanoteknoloji ve yenilenebilir enerji | |
11 | Nanomalzemelerin toksik etkileri | |
12 | Nanomalzemelerin ekotoksikolojik etkileri | |
13 | Nanomalzemelerin yaşam döngüsü | |
14 | Bilimsel araştırmalar ve nanomalzeme ile yapılması gereken gelecekteki yönetmelikler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Ram, M., Andreescu, E.S., Hanming, D., Nanotechnology for Environmental Decontamination, McGraw-Hill Professional, 2011 2.Eugene Cloete, T., de Kwaadsteniet, M., Botes, M., Manuel Lopez-Romero, J., Nanotechnology in Water Treatment Applications, Caister Academic Press, 2010. 3.Seller, K., Mackay, C., Bergeson, L.L., Clough, S.R., Hoyt, M., Chen, J., Henry, K., Hamblen, J., Nanotechnology and the Environment, CRC Press, 2008. 4. Wiesner, M.R., Bottero, J., Environmental Nanotechnology, McGraw Hill, 2007. 5. Thedore, L., Kunz, R.G., Nanotechnology: environmental implications and solutions, John Wiley & Sons Inc. 2005. 6. Goldman, L., Coussens, C., Implications of nanotechnology for environmental health research, The National Academic Press, Washington D.C., 2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Malzeme ve ilgili prosesleri ve/veya olayları nano ölçekte inceler. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hücreler, bakteriler, organizmalar, toplumlar ve ekosistem üzerindeki nanomalzemelerin fizikokimyasal özelliklerinin etkilerini incelemek | ||||||
2 | Nanopartiküllerin çevredeki davranış ve taşınımını anlama | ||||||
3 | Nanopartiküle maruz kalma süresinin toksik etkileri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
4 | Çevre nanoteknolojisinin gelişimi sağlamak için bilimsel altyapı oluşturma | ||||||
5 | Temel bilgi analizi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |