Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Computatıonal Weldıng Mechanıcs | CMM 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET FIRAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mühendislikte sıklıkla kullanılan kaynak birleştirme tekniğinin uygulanması sırasında malzemede meydana gelen yapısal değişmleri hesaplamalı bir şekilde bulunmasını sağlayan yöntemlerin öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Hesaplamalı kaynak mekaniğinin kısa tarihi, Kaynak işlemini hesaplamalı simülayon yöntemleri, Kaynak Isı modelleri, Kaynak termal analiz yöntemleri, Kaynak faz dönüşümleri ve mikroyapı hesaplama yöntemleri, Birleşik ve ayrık yapısal-ısıl elasto-plastik kaynak simülayon yöntemleri, Kaynaklı yapıların ve kaynak uygulamalarının endüstrideki yeri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kaynak Yöntemlerini Bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Kaynakta Kullanılan Isıl Modelleri Bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | 2B Kaynak Isıl Analizi Yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
4 | 2B Kaynal Isıl Yapısal Analiz Yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Brief history of computational welding mechanics | |
2 | Mechanical behavior of welds | |
3 | Computer Simulation of Welding Processes | |
4 | Models for Welding Heat Sources | |
5 | Kinematic Models for Welding Heat Transfer | |
6 | Thermal Analysis of Welds | |
7 | Modeling a Weld Heat Source | |
8 | Finite Element Solutions with Prescribed Temperature | |
9 | Evolution of Microstructure Depending On Temperature | |
10 | Midterm Exam | |
11 | Modeling Thermal Stresses and Distortions in Welds | |
12 | Stresses, Strains and Deformations in Welds | |
13 | Welded Structures and Applications of Welding in Industrial Fields | |
14 | Analysis of a Weld Structure |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Computatonal Welding Mechanics, J. A. Goldak, M. Akhlaghi, Springer, 2005 |
Ders Kaynakları | Lindgren L.E., Computational welding mechanics: Thermo-mechanical and micro-structural simulations, Woodhead Publishing, 2007 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kaynak Yöntemlerini Bilir | ||||||
2 | Kaynakta Kullanılan Isıl Modelleri Bilir | ||||||
3 | 2B Kaynak Isıl Analizi Yapar | ||||||
4 | 2B Kaynal Isıl Yapısal Analiz Yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 15 |
4. Proje / Tasarım | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |