Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Vehıcle Desıgn | CMM 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAKAN SERHAD SOYHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisansüstü öğrencilerine yönelik hazırlanan bu dersin amacı Taşıt Tasarımında kullanılan teknolojilerini tanıtmaktır. Ayrıca, taşıt simülasyonları konusunda da öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders mühendislere taşıtların nasıl tasarlanacağını öğretmek üzere hazırlanmıştır. Ana hatlarıyla, 1) Taşıtların ana teknik özelliklerini tasarlamak ve analiz etme becerilerinin öğrenilmesi, 2) Simülasyon laboratuvarları ve atelyelerdeki çalışmalarla birlikte pratik becerilerin geliştirilmesi, çalışmalarını içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Taşıt tasarımı ile ürün prototipi geliştirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
2 | Taşıtların özelliklerini tanımlar ve özelliklerin belirlenmesi amaçlı kullanılan teknikleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | Taşıtlarla ilgili analizler yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
4 | Taşıtlardan en az birinin iki farklı yöntemle üretimini kıyaslayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
5 | Farklı üretim teknolojileri ile elde edilen taşıtları nitelikleri açısından kıyaslayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Automotive engineering development | |
2 | Modern materials and their incorporation into vehicle design | |
3 | Manufacturing challenge for automotive designers | |
4 | Body design: the styling process | |
5 | Body design: aurodynamics | |
6 | Chassis design and analysis | |
7 | An ergonomics approach | |
8 | Suspension systems and components | |
9 | Control systems in vehicles | |
10 | Design of engine characteristics for vehicle use | |
11 | Transmissions and driveline | |
12 | Bracking systems | |
13 | Future trends in automobile design | |
14 | Student presantations |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notu dönem başında Materyal Paylaşımı bölümüne ulaşılabilir. |
Ders Kaynakları | Handbook of Automotive Engineering, Hans-Hermann Braess , Ulrich Seiffert, 2005. Modern Vehicle Design, Julian Happian-Smith, 2001. Fundamentals of Motor Vehicle Technology, V.A.W. Hillier, F.W. Pittuck, 2001. Automotive Handbook, Horst Bauser, Karl Heinz-Dietsche, Jurgen Cripin, Folkhart Dinkler, 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Taşıt tasarımı ile ürün prototipi geliştirebilir. | |||||
2 | Taşıtların özelliklerini tanımlar ve özelliklerin belirlenmesi amaçlı kullanılan teknikleri açıklar. | |||||
3 | Taşıtlarla ilgili analizler yapabilir. | |||||
4 | Taşıtlardan en az birinin iki farklı yöntemle üretimini kıyaslayabilir. | |||||
5 | Farklı üretim teknolojileri ile elde edilen taşıtları nitelikleri açısından kıyaslayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |