Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fundamentals and Sımulatıon Of Castıng Processes | CMM 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET FIRAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Döküm yöntemi ile metal şekillendirme karmaşık malzeme bilgisi ve tasarım yeteneği gerektiren süreçlerdir. Günümüz mühendislik uygulamalarında, özellikle genel makine, madencilik, gemi inşa ve otomotiv gibi sektörlerde çalışacak mühendislerin bu bilgi ve yeteneği kullanması avantaj sağlayacaktır. Bu dersin amacı öğrencilere döküm süreçlerinin bilgisayar ortamında tasarlanması ve modellenmesi için gereken teorik bilgi, tasarım ve modelleme yeteneğini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Genel döküm prensipleri, Döküm yöntemi ile metal şekillendirme esasları, döküm proseslerinin tanıtımı, bilgisayar teknikleri ile döküm süreçlerinin tasarımı ve simülasyonu. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Döküm yöntemi ile metal şekillendirmenin ilkelerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | Döküm üretimi için gerekli model ve kalıp oluşturma yöntemlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
3 | Metal ve alaşımların katılaşmasını yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Parça döküm sırasında oluşan ısı transferlerini yorumlar ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
5 | Sıvı akış prensiplerini bilir ve bunu yolluk tasarımında uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
6 | Döküm simülasyonu için tasarım esaslarını bilir ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
7 | Döküm proseslerini bilgisayar ortamında simülasyon yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
8 | Sıvı akış ve kalıp doldurma proseslerini bilgisayar ortamında modeller. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction to metal casting, pattern making and molding sands. | |
2 | Green sand mold production and core making, Permanent mold castings. | |
3 | Solidification of metals and alloys | |
4 | Heat transfer during component castings. | |
5 | Casting hydrodynamics, fluid flow and design of running systems in casting processes. | |
6 | CFD based flow simulation for running system design. | |
7 | Modelling of heat transport and cooling of castings. | |
8 | 3D simulation of non-ferrous castings. | |
9 | 3D Simulation of steel castings. | |
10 | Project work | |
11 | Exam and Project work | |
12 | 3D Simulation of graphitic cast iron castings. | |
13 | Case studies (modelling of large steel casting) | |
14 | Case studies (Dimentional tolerances for component castings) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Lectures notes, R.KAYIKCI |
Ders Kaynakları | 1-J.Campbell, Casting practices, Butterworth Heinamann, 1991. 2-SOLIDCast Workbook, www.finitesolutions.com/downloads |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Döküm yöntemi ile metal şekillendirmenin ilkelerini bilir. | |||||
2 | Döküm üretimi için gerekli model ve kalıp oluşturma yöntemlerini bilir. | |||||
3 | Metal ve alaşımların katılaşmasını yorumlar. | |||||
4 | Parça döküm sırasında oluşan ısı transferlerini yorumlar ve analiz eder. | |||||
5 | Sıvı akış prensiplerini bilir ve bunu yolluk tasarımında uygular. | |||||
6 | Döküm simülasyonu için tasarım esaslarını bilir ve uygular | |||||
7 | Döküm proseslerini bilgisayar ortamında simülasyon yapabilir. | |||||
8 | Sıvı akış ve kalıp doldurma proseslerini bilgisayar ortamında modeller. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |