Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Enerji Politikaları | ULI 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RIDVAN KALAYCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. RIDVAN KALAYCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Derste, Dünyadaki enerji kaynakları ve bu enerji kaynakları üzerindeki rekabet ve politikalar incelenecektir. Bu kapsamda kavramsal çerçevenin çizilmesinin ardından küresel ve bölgesel aktörlerin enerji politikaları ele alınacaktır. Özellikle fosil yakıtlar içerisindeki doğalgaz ve petrol konusunda büyük oranda dışa bağımlı halde bulunan Avrupa Birliğinin önde gelen ülkelerinin enerji yaklaşımları da ele alındıktan sonra Birliğin genel enerji politkası da incelenecektir. Son olarak enerji politkalarının ve enerji arz güvenliğinin en önemli parçalarından biri olan enerji edarikçisi aktörlerin de enerji politikaları değerlendirilerek bütüncül bir enerji politikaları fotoğrafı ortaya konmaya çalışılacaktır. Dersin sonunda ise mevcut politikalar ve rekabetlerin sonucu olarak ortaya çıkan enerji nakil güergahları ve araçları detaylı bir şekilde ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
2 | Tartışma, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | ||
3 | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | ||
4 | |||
5 | Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | ||
6 | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve Giriş: Enerji kaynakları, Fosil, yenileneb,lir ve nükleer enerji…) | |
2 | ABD'nin enerji politikaları | |
3 | Rusya'nin enerji politikaları | |
4 | Çin'in enerji politikaları | |
5 | AB'nin enerji politikaları-1: Fransa | |
6 | AB'nin enerji politikaları-2: Almanya | |
7 | AB'nin enerji politikaları-3: İtalya | |
8 | AB'nin enerji politikaları-4: İspanya | |
9 | Vize Sınavı | |
10 | AB'nin genel Enerji politikaları | |
11 | Türkiye'nin enerji politikaları | |
12 | Enerji ihracatçısı ülkelern stratejileri-1 | |
13 | Enerji ihracatçısı ülkelern stratejileri-2 | |
14 | Enerji boru hatları, transfer güzergahları ve Enerji güvenliği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | X | |||||
3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | X | |||||
4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | X | |||||
5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | X | |||||
6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | X | |||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
10 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | |||||||||||
2 | |||||||||||
3 | |||||||||||
4 | |||||||||||
5 | |||||||||||
6 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|