Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Issues On Global Diplomacy | ULI 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Siyasi Tarih, Uluslararası Hukuk, Uluslararası Örgütler, Diplomatik Yazışmalar |
Önerilen Seçmeli Dersler | NA |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ELSADIG BAKHEIT ELFAKI ABDALLA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ELSADIG BAKHEIT ELFAKI ABDALLA, |
Dersin Yardımcıları | NA |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | The main purpose is to explain the importances of diplomacy in a globalized world, along with its capacity to comprehend, absorbed and tackle global challenges. It discusses the nature and meaning of global diplomacy, its emerging patterns of practice, and its relevance foreign policy-makers and wider cast of state and non-state actors interactions. |
Dersin İçeriği | The importances of diplomacy in a globalized world, along with its capacity to comprehend, absorbed and tackle global challenges. It discusses the nature and meaning of global diplomacy, its emerging patterns of practice, and its relevance foreign policy-makers and wider cast of state and non-state actors interactions. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Explore how the global diplomacy works | Beyin Fırtınası, | |
2 | Have had a critical and broad understanding of the global diplomacy | Soru-Cevap, | |
3 | Over the course of the semester, students examined a broad range of topics through class discussions, reading of assigned materials and summarizing a chapter from the core books for every week. | Problem Çözme, | |
4 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction to Global Diplomacy | |
2 | The Critical Role of Diplomacy in Addressing Global Problems | |
3 | Challenges of Multilateral Diplomacy | |
4 | What are the Global Issues | |
5 | Issues and Global Governance of Diplomacy | |
6 | New Realities of Foreign Affairs | |
7 | Challenges of International Organizations | |
8 | Multiple Tracks of Global Diplomacy | |
9 | Pros and Cons of Media in Global Diplomacy Practices | |
10 | Global Cybesecurity as a Growing Challenge | |
11 | Internet Governance as a Global Diplomacy Issue | |
12 | Global Goals of Sustainablity | |
13 | Global Health Diplomacy | |
14 | What is Ahead? |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | NA |
Ders Kaynakları | Diplomacy- Henry Kissenger |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | Syllabus/ Introduction | 0 MB | |
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | X | |||||
3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | X | |||||
4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | X | |||||
5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | X | |||||
6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | X | |||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
10 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Explore how the global diplomacy works | ||||||||||
2 | Have had a critical and broad understanding of the global diplomacy | ||||||||||
3 | Over the course of the semester, students examined a broad range of topics through class discussions, reading of assigned materials and summarizing a chapter from the core books for every week. | ||||||||||
4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 16 | 3 | 48 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |