Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Siyasi Tarih | ULZ 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL EDİZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Modern çağ öncesi geniş bir bakış açısıyla dünya siyasetindeki olayları incelemek ve bugüne ışık tutmak. Özellikle I. ve II. Dünya Savaşından sonraki siyasi gelişmelerden günümüze kadar olan tarihi süreci öğrenip, değerlendirmek ve değişen dengeleri kavramak. |
Dersin İçeriği | XIX. y.y. Avrupa ve Amerika´daki siyasi gelişmeler Endüstri devrimi Osmanlı Devleti ve Avrupa ilişkileri Sömürgecilik İtalyan ve Alman Birlikleri I. ve II Dünya savaşları ve etkileri Soğuk Savaş dönemi ve sonrası Amerika, Orta Doğu ve Doğu Asya´daki gelişmeler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Siyasi Tarih alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Siyasi Tarih ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Siyasi Tarih ile ilgili karmaşık olay, gelişme ve konuları belirler ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Siyasi Tarih ile ilgili sorunlara yönelik olarak olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte sahip olunan bilgi ve fikirleri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Siyasi Tarih ile ilgili konularda bilgilendirir, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Uluslararası İlişkiler?in gerekli kıldığı disiplinlere mensup takımlarla kollektif çalışma yetisini geliştirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
8 | Edinilen bilgi ve becerileri kullanır ve analitik düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Başta uluslararası çatışmalar olmak üzere alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir, uzlaşma seçenekleri geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fransız Devrimi Öncesi Avrupa ve Dünya | |
2 | Fransız devrimi ve sonuçları (1789-1815), Viyana Kongresi, 1830-1848 devrimleri | |
3 | Osmanlı rönesansı ve Batı Avrupa ile gelişen diplomasi, Endüstri devrimi ve sonuçları, Alman ve İtalyan ulusal birlikleri | |
4 | Emperyalizm, XIX. yüzyılda Avrupa ve Osmanlı diplomasisi | |
5 | Avrupa-Dışı Dünya: Batı karşıtı hareketler, Amerika, Orta ve Doğu Asya gelişmeleri | |
6 | Osmanlı Devletinin parçalanması ve I. Dünya savaşı öncesi bunalımlar, I. Dünya savaşı ve sonuçları | |
7 | 1919-1939 yılları arasındaki Dönemin önemli Gelişmeleri | |
8 | İkinci Dünya Savaşı (1939-1945) | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Savaş Sonrasında Dünya Güçler Dengesi ve Gelişmeleri | |
11 | Soğuk Savaş Dönemi | |
12 | Uluslararası İlişkilerde Yeni Etkenler ve Değişimler | |
13 | Savaştan Sonra Türk Dış Politikası ve gelişmeleri (1945-1990) | |
14 | Kıbrıs ve Ege Sorunları-Türk Yunan ilişkileri, Amerika, AB, Balkanlar, Orta Doğu ve Doğu Asya gelişmeleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Rifat Uçarol, Siyasi Tarih ( 1789- 2010 ), İstanbul, Der Yay.,Fahir Armaoğlu, 19. ve 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara, Alkım Yay.,Oral Sander, Siyasi Tarih 1- 2, İmge Kitapevi, Ankara, 2002. |
Ders Kaynakları |
Henry Kissinger, Diplomasi Ateş, Toktamış, Siyasal Tarih, İstanbul 1982, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | X | |||||
3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | X | |||||
4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | X | |||||
5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | X | |||||
6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | X | |||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
10 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Siyasi Tarih alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanır. | ||||||||||
2 | Siyasi Tarih ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir. | ||||||||||
3 | Siyasi Tarih ile ilgili karmaşık olay, gelişme ve konuları belirler ve analiz eder. | ||||||||||
4 | Siyasi Tarih ile ilgili sorunlara yönelik olarak olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||||||
5 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte sahip olunan bilgi ve fikirleri analiz eder. | ||||||||||
6 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Siyasi Tarih ile ilgili konularda bilgilendirir, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | ||||||||||
7 | Uluslararası İlişkiler?in gerekli kıldığı disiplinlere mensup takımlarla kollektif çalışma yetisini geliştirir. | ||||||||||
8 | Edinilen bilgi ve becerileri kullanır ve analitik düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. | ||||||||||
9 | Başta uluslararası çatışmalar olmak üzere alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir, uzlaşma seçenekleri geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |