Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gıda İşleme Makinaları ve Tasarımı II | IMM 562 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT ÖZSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Makine ve imalat mühendisliği öğrencilerine bazı gıda işleme ilkelerini ve bazı gıda işleme makinalarının tasarım prensiplerini kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Temel gıda işleme ilkeleri,Temel birim işlemler ve tasarım ilkeleri, Güncel gıda işleme makinaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel birim işlemlerin temodinamik analizlerini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Gıdaların reolojisi ile ilgili temel kavramları açıklar ve analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Temel gıda işleme ilkelerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Temel birim işlemlerin ve donanımların yapısal ve fonksiyonel özelliklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Temel birim işlemlerin ve donanımların tasarımlarını yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
6 | Güncel gıda işleme makinalarını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pastörizasyon ve sterilizasyon ilkeleri | |
2 | Pastörizasyon ve sterilizasyon ilkeleri | |
3 | Gıda maddelerinin soğutulması | |
4 | Kararsız hal ısıtma ve soğutma, yüzey direnci, f ve j parametreleri | |
5 | Belirli bir geometrik şekle sahip cisimler,karıştırılan kaplar | |
6 | Gıda maddelerinin dondurulması,donma debisinin hesaplanması | |
7 | Dondurucuların tasarımı, dondurulmuş gıdaların depolanması | |
8 | Buharlaştırma, ısı iletimi ve buharlaştırıcıların tasarımı | |
9 | Yıliçi sınavı | |
10 | Kurutma ilkeleri, kuruma süresi hesabı | |
11 | Kurutma sistemleri ve tasarımları | |
12 | Mekanik ayırma işlemleri, filtreleme ve sistem tasarımı | |
13 | Sedimentasyon, santrifüj işlemi | |
14 | Öğütme, öğütme sistem ve makinaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. ÖZSERT, İ., 1997. Ürün İşleme İlkeleri ve Makinaları (Ders notu). Ata.Ü.Z.F., Erzurum. |
Ders Kaynakları | 2. Heldman, D.R., Singh, R.P., 1989. Gıda İşleme Mühendisliği (çeviri), İnkılap Kitabevi, İstanbul. 3. Henderson, S.M., Perry, R.L., 1976. Agrirultural Process Engineering. AVI. 4. McEllhinery, R.R., 1985. Yem Sanayii Teknolojisi (Çevirenler: R.AKYILDIZ, A. AKSOY, İ. ÖZSERT), Yem sanayicileri Birliği, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | İmalat yöntemleri, İmalat planlama ve kontrol, malzemelerin özellikleri, üretim planlama gibi konularda temel bilgi birikimine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel birim işlemlerin temodinamik analizlerini yapar | ||||||
2 | Gıdaların reolojisi ile ilgili temel kavramları açıklar ve analiz eder | ||||||
3 | Temel gıda işleme ilkelerini açıklar | ||||||
4 | Temel birim işlemlerin ve donanımların yapısal ve fonksiyonel özelliklerini açıklar | ||||||
5 | Temel birim işlemlerin ve donanımların tasarımlarını yapar | ||||||
6 | Güncel gıda işleme makinalarını analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |