Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Tasarım ? İleri Konular | IMM 565 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OSMAN İYİBİLGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgisayar ve bilgi teknolojileri çok hızlı ilerlemektedir. Bu gelişmeye paralel olarak bilgisayar destekli tasarım yöntemleri de sürekli değişmekte ve yenilenmektedir. Geleneksel bilgisayar destekli tasarım uygulamalarından farklı olarak günümüzde tasarım modülü içerisinde animasyon, yapısal analiz ve simülasyon uygulamaları da yapılabilir hale gelmiştir. Ayrıca günümüz tasarım yazılımları; eş zamanlı mühendislik, tersine mühendislik gibi diğer uygulamalarla da bütünleşik uygulanmak zorundadır. Dolayısıyla öğrenciler tarafından bu yeni teknolojilerin öğrenilmesi gerekmektedir. |
Dersin İçeriği | Makine Tasarımında Kullanılan Yazılımlar, Katı modelleme, Yüzey modelleme, Üç boyutlu montaj işlemleri, Tasarım Tabloları Ve Konfigürasyonu, Plastik Enjeksiyon Kalıp Tasarımı, Saç Metal Tasarımı, Nokta Bulutlarından Yüzey Örme, Tasarımda Animasyon ve Simülasyon, Simülasyon ile Sistemlerin Yapısal Analizi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Makine Tasarımında Kullanılan Yazılımları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | 3D Katı ve yüzey modelleme yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Saç Metal Tasarımı yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | 3D Tasarımda Animasyon ve Simülasyon yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Makine Tasarımda Kullanılan Yazılımlar | |
2 | Katı Modelleme | |
3 | Yüzey Modelleme Komutları ve uygulamaları | |
4 | Montaj Modelleme | |
5 | Montaj Modelleme Uygulaması | |
6 | Tasarım Tabloları Ve Konfigürasyonu | |
7 | Plastik Enjeksiyon Kalıp Tasarım Uygulaması | |
8 | Plastik Enjeksiyon Kalıp Tasarım Uygulaması | |
9 | Saç Metal Tasarımı ve Uygulaması | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Tasarımda Animasyon ve Simülasyon | |
12 | Tasarımda Animasyon ve Simülasyon | |
13 | Simülasyon ile Sistemlerin Yapısal Analizi | |
14 | Ödevlerin Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. David Planchard and Marie Planchard,Engineering Design with SolidWorks 2012,SDC 2012 2. Paul Tran, SolidWorks 2012 Part II: Advanced Techniques, SDC 2011. 3. Matt Lombard, SolidWorks Surfacing and Complex Shape Modeling Bible, Wiley Publishing inc. 2008,Canada. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | İmalat yöntemleri, İmalat planlama ve kontrol, malzemelerin özellikleri, üretim planlama gibi konularda temel bilgi birikimine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Makine Tasarımında Kullanılan Yazılımları bilir | ||||||
2 | 3D Katı ve yüzey modelleme yapabilir. | ||||||
3 | Saç Metal Tasarımı yapabilir | ||||||
4 | 3D Tasarımda Animasyon ve Simülasyon yapabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |