Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mühendislik Malzemelerinin İşlenmesi IMM 557 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SEDAT İRİÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Talaşlı imalatın temel prensiplerinin kavrar Anlatım,
2 Malzeme özellikleri ve işlenebilirlik konusunda bilgi sahibi olur Anlatım,
3 Kesici takım-talaş arayüzeyi ve klasik sürtünme teorisi Anlatım,
4 Kesme kuvvetleri ve ölçülmesini öğrenir Anlatım,
5 Talaşlı imalat işleminde kullanılan kesici takımları öğrenir Anlatım,
6 Kesici takımların aşınmasını öğrenir Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Talaşlı imalat ve işlenebilirlik Ders notları
2 Talaş oluşumu ve talaş oluşum mekaniği Ders notları
3 Talaş oluşumu ve talaş oluşum mekaniği
4 Kesici takım-talaş arayüzeyi ve klasik sürtünme teorisi Ders notları
5 Kesici takım-talaş arayüzeyi ve klasik sürtünme teorisi Ders notları
6 Talaşlı imalat işleminde oluşan talaşlar ve yığıntı talaş Ders notları
7 Kesme kuvvetleri ve ölçülmesi Ders notları
8 Kesme kuvvetleri ve ölçülmesi
9 Talaşlı imalat işleminde ısı ve sıcaklık
10 Talaşlı imalat işleminde ısı ve sıcaklık Ders notları
11 Talaşlı imalat işleminde yüzey bütünlüğü Ders notları
12 Talaşlı imalat işleminde yüzey bütünlüğü Ders notları
13 Talaşlı imalat işleminde kullanılan kesici takımlar Ders notları
14 Kesici takımların aşınması Ders notları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 İmalat yöntemleri, İmalat planlama ve kontrol, malzemelerin özellikleri, üretim planlama gibi konularda temel bilgi birikimine sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Talaşlı imalatın temel prensiplerinin kavrar
2 Malzeme özellikleri ve işlenebilirlik konusunda bilgi sahibi olur
3 Kesici takım-talaş arayüzeyi ve klasik sürtünme teorisi
4 Kesme kuvvetleri ve ölçülmesini öğrenir
5 Talaşlı imalat işleminde kullanılan kesici takımları öğrenir
6 Kesici takımların aşınmasını öğrenir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6