Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli İmalat ve Cnc Uygulamaları | IMM 582 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT ÖZSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İmalat sektöründe bilgisayar kontrollü takım tezgahlarının (CNC) artmasına paralel olarak bilgisayar kullanımı da hızla yaygınlaşmaktadır. Bilgisayar ortamında ürün tasarımı ve imalatını destekleyen, dolayısıyla ürün kalitesini yükselten, işleme ve hazırlık zamanını kısaltan, ürüne ait teknik verileri ve detayları muhafaza etme/dönüştürme ve taşımada büyük kolaylıklar sağlayan profesyonel bilgisayar yazılımları da ilgili sektörde yaygın kullanım potansiyeline sahip olmuşlardır. |
Dersin İçeriği | 1. CAD-CAM sistemlerine giriş |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İleri seviyeli CAD ve CAM tasarım yapma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Talaş kaldırma prensipleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
3 | Yapılan CAM tasarımının CNC kodlarını oluşturma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
4 | CAM tasarımının CNC tezgahta üretiminin gerçekleştirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | CAD-CAM programına giriş, 3B katı modellemeye giriş | |
2 | 3B katı modelleme örnekleri oluşturma | |
3 | CNC Kesici Takımları | |
4 | CNC Freze Tezgahları, CNC Freze G kodları ve koordinat sistemleri | |
5 | CNC Freze Tezgahı CAM programına giriş | |
6 | CNC Freze Tezgahı CAM Örnek Program I | |
7 | CNC Freze Tezgahı CAM Örnek Program II | |
8 | CNC Freze Tezgahı CAM Örnek Program III, Uygulma | |
9 | CNC Torna G kodları ve koordinat sistemleri | |
10 | ARA SINAV | |
11 | CNC Torna Tezgahı CAM programına giriş | |
12 | CNC Torna Tezgahı CAM Örnek Program I | |
13 | CNC Torna Tezgahı CAM Örnek Program II | |
14 | CNC Torna Tezgahı CAM Örnek Program III |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | CAD/CAM yazılımları ve kullanım kitapları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | İmalat yöntemleri, İmalat planlama ve kontrol, malzemelerin özellikleri, üretim planlama gibi konularda temel bilgi birikimine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İleri seviyeli CAD ve CAM tasarım yapma | ||||||
2 | Talaş kaldırma prensipleri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
3 | Yapılan CAM tasarımının CNC kodlarını oluşturma | ||||||
4 | CAM tasarımının CNC tezgahta üretiminin gerçekleştirilmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |