Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hafif Metal ve Alaşımlarının Birleştirme Tekniği IMM 526 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SÜLEYMAN CAN KURNAZ
Dersi Verenler Prof.Dr. SÜLEYMAN CAN KURNAZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Teknolojik gelişmelerde odak noktası olan magnezyum, titanyum ve alüminyum gibi hafif metalleri tanıtarak bunların kaynaklı birleştirme yöntemlerini konuyla ilgilenenlere kavratmak ve endüstriyel uygulama örnekleri göstermek bu dersin genel amaçlarındandır.

Dersin İçeriği

Hafif metaller içerisinde öncelikle yer alan magnezyum (Mg), titanyum (Ti) ve alüminyum (Al) metalleri ve bunların alaşımlarının hangi kaynak yöntemleriyle birleştirildiği ve bunların endüstriyel boyuttaki uygulamaları .

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hafif metallerin hangileri olduğunu sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Alüminyumun bir hafif metal olduğunu tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Alüminyumun kaynak yöntemleriyle birleştirilmesi için taslak hazırlar. Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
4 Alüminyuma yapılan kaynaklı bağlantıları değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Titanyumun bir hafif metal olduğunu tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Titanyumun kaynak yöntemiyle birleştirilmesi için taslak hazırlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Titanyuma yapılan kaynaklı bağlantıları değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Magnezyumun bir hafif metal olduğunu tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
9 Magnezyumun kaynak yöntemiyle birleştirilmesi için taslak hazırlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
10 Magnezyuma yapılan kaynaklı bağlantıları değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hafif metallere giriş, avantaj ve dezavantajlarıyla bunların diğer alaşımlardan farklı olan yönlerini tanıma
2 Kaynağın tanımı, imalat prosesleri içindeki önemi ve kaynak yöntemlerine genel bakış
3 Magnezyum alaşımlarının MIG/MAG kaynağı
4 Magnezyum alaşımlarının TIG kaynağı
5 Magnezyum alaşımlarının katı hal kaynakları (sürtünme-karıştırma, ışın, lazer vs.) ile kaynağı
6 Magnezyum alaşımlarının kaynak kabiliyeti, son işlemleri
7 Titanyum alaşımlarının MIG/MAG kaynağı
8 Titanyum alaşımlarının TIG kaynağı
9 Titanyum alaşımlarının katı hal kaynakları (sürtünme-karıştırma, ışın, lazer vs.) ile kaynağı
10 VİZE
11 Titanyum alaşımlarının kaynak kabiliyeti, son işlemleri
12 Aluminyum alaşımlarının MIG/MAG kaynağı
13 Aluminyum alaşımlarının TIG kaynağı
14 Hafif metallerin kaynaklı birleştirmelerinin yapıldığı alanlar, video gösterimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 0 MB
0 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. X
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 İmalat yöntemleri, İmalat planlama ve kontrol, malzemelerin özellikleri, üretim planlama gibi konularda temel bilgi birikimine sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Hafif metallerin hangileri olduğunu sıralar.
2 Alüminyumun bir hafif metal olduğunu tanımlar.
3 Alüminyumun kaynak yöntemleriyle birleştirilmesi için taslak hazırlar.
4 Alüminyuma yapılan kaynaklı bağlantıları değerlendirir.
5 Titanyumun bir hafif metal olduğunu tanımlar.
6 Titanyumun kaynak yöntemiyle birleştirilmesi için taslak hazırlar.
7 Titanyuma yapılan kaynaklı bağlantıları değerlendirir.
8 Magnezyumun bir hafif metal olduğunu tanımlar.
9 Magnezyumun kaynak yöntemiyle birleştirilmesi için taslak hazırlar.
10 Magnezyuma yapılan kaynaklı bağlantıları değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
Toplam 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 20 20
Ödev 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 139
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,56
Dersin AKTS Kredisi 6