Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seramik Üretim Teknikleri ve Karakterizasyonu | IMM 570 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ŞENOL YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Seramik malzemelerin üretim yöntemleri ve karakterizasyonları hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Seramiklerin tanımı ve sınıflandırılması, kullanılan hammaddeler, seramiklerin şekillendirilmesi, hammade hazırlanması, kurutma, şeki,llendirme, presleme, slip döküm, extrüzyon, enjeksiyon, şerit döküm, soğuk izostatik presleme, sıcak izostatik presleme, sinterleme mekanizmaları, karakterizasyon yöntemleri, mekanik karakterizasyon yöntemleri, termal karakterizasyon yöntemleri, kimyasal karakterizasyon yöntemleri, mikroyapısal karakterizasyon yöntemleri
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Seramikleri tanımlayabilir ve sınıflandırabilir. | Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Seramiklerin özelliklerini açıklayabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Seramiklerin şekillendirme yöntemlerini tanımlayabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Seramiklerin karakterizasyon yöntemlerini açıklayabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seramiklerin tanımı, genel özellikleri ve sınıflandırılması | |
2 | Seramik hammaddeleri ve seramik kristal yapıları | |
3 | Seramiklerde yoğunluk ve ergime sıcaklığı | |
4 | Seramik malzemelerin termal özellikleri, ısı kapasitesi, termal iletkenlik, termal genleşme, termal şok | |
5 | Kuru presleme, soğuk izostatik presleme ve sıcak izostatik presleme ile şekillendirme | |
6 | Slip döküm, basınçlı çamur döküm, serbest ve tornada şekillendirme yöntemleri | |
7 | Extrüzyon, enjeksiyon ve şerit döküm yöntemleri ile şekillendirme | |
8 | Presleme, termal sprey kaplama yöntemleri ile şekillendirme | |
9 | Şekillendirme yöntemleri Soğuk presleme izostatik presleme | |
10 | Sinterleme ve sinterleme mekanizmaları | |
11 | Seramiklerin termal karakterizasyon yöntemleri | |
12 | Seramiklerin mekanik karakterizasyon yöntemleri | |
13 | Seramiklerin kimyasal karakterizasyon yöntemleri | |
14 | Seramiklerin mikroyapısal karakterizasyon yöntemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof.Dr. Şenol YILMAZ “Seramik Üretim Teknikleri Ve Karakterizasyonu Ders Notları", 2020 |
Ders Kaynakları | 1) Seramik Bilimi ve Mühendisliği, Murat Bengisu, 2006. 2) Seramik Pişirim Teknikleri ve Fırınları, Emet Egemen Aslan ve Kaan Canduran, 2017. 3) Ceramic Materials, C. Barry Carter and M. Grant Norton, 2012. 4) Advances in Ceramics - Characterization, Raw Materials, Processing, Properties, Degradation and Healing, Costas Sikalidis (Editor), 2011. 5) Ceramic Processing, Edited by Debasish Sarkar, CRC Press, 2020. 6) Ceramic analysis in the Andes, Isabelle C. Druc (ed.)., Deep University Press, 2015.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | İmalat yöntemleri, İmalat planlama ve kontrol, malzemelerin özellikleri, üretim planlama gibi konularda temel bilgi birikimine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Seramikleri tanımlayabilir ve sınıflandırabilir. | ||||||
2 | Seramiklerin özelliklerini açıklayabilir. | ||||||
3 | Seramiklerin şekillendirme yöntemlerini tanımlayabilir. | ||||||
4 | Seramiklerin karakterizasyon yöntemlerini açıklayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |