Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Metal ve Alaşımlarının Katılaşması | IMM 580 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET ÖZEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Metal ve alaşımların katılaşması ile ilgili temel ve genel kuram ve kavramları kavratmak. |
Dersin İçeriği | Homojen ve heterojen çekirdeklenme teorileri, heterojen çekirdeklenmenin pratikteki önemi, tane inceltme ve aşılama teknikleri, metal ve alaşımların katılaşmasında büyüme morfolojileri, segregasyonlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çekirdeklenme teorilerini bilgilerini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Heterojen çekirdeklenmenin uygulamalardaki önemini teorikle birleştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Çekirdek yapıcıların özelliklerini tanımlar ve uygulamadaki yeri ile benzetim kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Tane inceltme tekniklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
5 | Aşılama tekniklerini ve önemini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Katılaşama ve büyüme morfolojilerini bilgilerini geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
7 | Katılaşma hızının etkilerini bilir, benzetim kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
8 | Segregasyonları tanır, nedenlerini bilir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel olarak saf metal ve alaşımların katılaşma prensipleri | |
2 | Klasik çekirdeklenme teorileri (Homojen çekirdeklenme ve heterojen çekirdeklenme) | |
3 | Heterojen çekirdeklenmenin çeşitli katılaştırma uygulamalrındaki önemi (Dökme demirlerde çekirdeklenme, alüminyum alaşımlarında tane inceltme uygulamaları) | |
4 | Çekirdek yapıcıların görevleri ve özellikleri | |
5 | Tane inceltme teknikleri ve önemi | |
6 | Aşılama teknikleri ve önemi | |
7 | Metal ve alaşımların katılaşmasında büyüme | |
8 | Metal ve alaşımların katılaşmasında büyüme | |
9 | Bazı parametrelerin katılaşma hızı ve morfolojisine etkileri | |
10 | Büyüme ile ilgili slayt ve video gösterimi | |
11 | Kaynakta katılaşma | |
12 | Segregasyonlar | |
13 | Segregasyonlar | |
14 | Video ve slayt gösterimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
|
Ders Kaynakları | Solidification Processing, M. C. Flemings (McGraw Hill, 1974). Principles of Solidification, An Introduction to Modern Casting and Crystal Growth Concepts, Glicksman, Martin Eden Solidification and Crystallization Processing in Metals and Alloys, Hasse Fredriksson, Ulla Åkerlind
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | İmalat yöntemleri, İmalat planlama ve kontrol, malzemelerin özellikleri, üretim planlama gibi konularda temel bilgi birikimine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çekirdeklenme teorilerini bilgilerini geliştirir. | ||||||
2 | Heterojen çekirdeklenmenin uygulamalardaki önemini teorikle birleştirir | ||||||
3 | Çekirdek yapıcıların özelliklerini tanımlar ve uygulamadaki yeri ile benzetim kurar | ||||||
4 | Tane inceltme tekniklerini bilir | ||||||
5 | Aşılama tekniklerini ve önemini bilir | ||||||
6 | Katılaşama ve büyüme morfolojilerini bilgilerini geliştirir | ||||||
7 | Katılaşma hızının etkilerini bilir, benzetim kurar | ||||||
8 | Segregasyonları tanır, nedenlerini bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |