Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Araştırma Yöntemleri | TIE 511 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SALİH ÜLEV |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SALİH ÜLEV, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Araştırma Yöntemleri ve SPSS paket programı hakkında detaylı bilgi vermek. Öğrencilerin bilimsel bir çalışmayı (makale, bildiri, rapor, kitap) tasarlamak, yürütmek ve raporlandırmak, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel mantığını kazanmak ve sorgulayıcı, araştırıcı bir düşünme biçimi kazandırmaktır |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilime ilişkin yaklaşımları kavrar ve yorumlar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
2 | Araştırma soru ve hipotezlerini sınıflandırabilir ve bu doğrultuda araştırma için uygun araştırma hipotez ve sorularını formüle edebilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Bilimsel araştırmanın mahiyeti ve yöntemlerini anlar ve yorumlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Bilimsel araştırmanın aşamaları ve yöntemlerini anlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Bilimsel araştırma tekniklerini bilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Veri toplama yöntemlerini anlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Veriyi yorumlar ve değerlendirir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Araştırma bulgularını tartışarak uygun şekilde raporlaştırabilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgi nedir? Modern bilginin ortaya çıkışı, kaynakları ve Türleri ı | Altunışık, Coşkun ve Yıldırım (2017) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, . Baskı, Sakarya Kitabevi |
2 | Bilim nedir? Bilimin özellikleri ve Bilimsel yöntemler | Altunışık, Coşkun ve Yıldırım (2017) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, . Baskı, Sakarya Kitabevi |
3 | Pozitivist Bilim yaklaşımı ve eleştirisi | Altunışık, Coşkun ve Yıldırım (2017) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, . Baskı, Sakarya Kitabevi |
4 | Kütüphane, veri tabanları, Internet kaynakları ve arama motorları kullanımı | Altunışık, Coşkun ve Yıldırım (2017) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, . Baskı, Sakarya Kitabevi |
5 | Alıntı yapma ve kaynak gösterme | Altunışık, Coşkun ve Yıldırım (2017) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, . Baskı, Sakarya Kitabevi |
6 | Bilimsel araştırma süreci | Altunışık, Coşkun ve Yıldırım (2017) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, . Baskı, Sakarya Kitabevi |
7 | vize | Altunışık, Coşkun, Yıldırım ve Bayraktaroğlu (2012) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, . Baskı, Sakarya Kitabevi |
8 | vize | Altunışık, Coşkun ve Yıldırım (2017) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, . Baskı, Sakarya Kitabevi |
9 | Hipotez ve strateji geliştirme | Altunışık, Coşkun ve Yıldırım (2017) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, . Baskı, Sakarya Kitabevi |
10 | Bilimsel araştırmalarda veri: ikincil veriler | Altunışık, Coşkun ve Yıldırım (2017) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, . Baskı, Sakarya Kitabevi |
11 | SPSSde Tablo ve grafik oluşturma | Altunışık, Coşkun, Yıldırım ve Bayraktaroğlu (2012) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, . Baskı, Sakarya Kitabevi |
12 | Araştırma evreni ve örneklem | Altunışık, Coşkun ve Yıldırım (2017) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, . Baskı, Sakarya Kitabevi |
13 | Nicel araştırma yöntemleri | Altunışık, Coşkun ve Yıldırım (2017) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, . Baskı, Sakarya Kitabevi |
14 | Raporlama: Araştırma Raporunun İçeriği | Altunışık, Coşkun ve Yıldırım (2017) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, . Baskı, Sakarya Kitabevi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Altunışık, Coşkun, Yıldırım ve Bayraktaroğlu (2012) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, . Baskı, Sakarya Kitabevi |
Ders Kaynakları | ? Seyidoğlu H., (1992), Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, 4. Baskı, İstanbul, Güzem Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İslam İktisadı ve Finans alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, makaleler ve araştırmalarla desteklenen ileri düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | |||||
2 | Konvansiyonel İktisat ve Finans disiplinlerine dair teorilere hâkim olup karşılaştırmalı analiz yapma. | X | |||||
3 | Ekonomik aktörlerin karşılaştıkları problemleri kritik ederek İslam İktisadı ve Finans temelinde çözümler üretebilme. | X | |||||
4 | Uygulamaya yönelik edindiği bilgileri iş hayatında kullanabilme. | X | |||||
5 | Alana dair öğrendikleri ile çalıştığı kuruma yeni bir vizyon sunarak verimli ve etkin stratejiler geliştirebilme. | X | |||||
6 | Ekonomik verileri toplama, düzenleme ve analiz etmede gereken istatistik ve ekonometrik yöntemleri bilme ve bilgisayar programlarını kullanabilme. | X | |||||
7 | Öğrenilen cebirsel ve istatistik yöntemleriyle kamu ve iş dünyasının karşılaştığı sorunları çözme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
8 | İslam İktisat Teorisi, İslam İktisat Tarihi, İslam İktisat Düşüncesi, Muamelat Fıkhı, Katılım Bankacılığı, Katılım Sigortacılığı ve İslami Sermaye Piyasaları gibi İslam İktisadı ve Finansın seçmiş olduğu alt dallarında uzmanlaşma hedefine sahip olma. | X | |||||
9 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk ve muhasebe bilgisine sahip olma. | X | |||||
10 | Türkçe’nin yanı sıra en az bir yabancı dilde daha (tercihen Arapça veya İngilizce) yüksek iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
11 | Yapacağı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve mesleki ahlâk kurallarının bilincinde olma. | X | |||||
12 | Yerel ve uluslararası platformlarda İslam İktisadı ve Finans alanına dair bilgi aktarımlarında bulunma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilime ilişkin yaklaşımları kavrar ve yorumlar | 5 | 5 | 5 | |||||||||
2 | Araştırma soru ve hipotezlerini sınıflandırabilir ve bu doğrultuda araştırma için uygun araştırma hipotez ve sorularını formüle edebilir | 5 | 5 | ||||||||||
3 | Bilimsel araştırmanın mahiyeti ve yöntemlerini anlar ve yorumlar | 5 | 5 | ||||||||||
4 | Bilimsel araştırmanın aşamaları ve yöntemlerini anlar | 5 | 5 | ||||||||||
5 | Bilimsel araştırma tekniklerini bilir | 5 | 5 | ||||||||||
6 | Veri toplama yöntemlerini anlar | 5 | 5 | ||||||||||
7 | Veriyi yorumlar ve değerlendirir | 5 | 5 | ||||||||||
8 | Araştırma bulgularını tartışarak uygun şekilde raporlaştırabilir | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |