Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dokuma Sanatı ve Bölgesel Analizler | SAN 619 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Beylikler ve Anadolu Selçuklu El Sanatları Osmanlı El Sanatları |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ELA TAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğretim Üyesi Tülin ÇORUHLU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dokuma Sanatının gelişimini ve yörelere göre değişiminin, zengin görsel malzeme eşliğinde öğrencilere aktarılması. |
Dersin İçeriği | Tarihsel süreçte dokumanın ortaya çıkışı, gelişimi, bölgelere göre teknik, renk, kompozisyon ve motif açılarından değerlendirilmesi ve farklı kültürlerin birbirlerine etkileri gözlemlenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Konu ile ilgili yayınları bilir | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
2 | Kültürlerin sanat üzerindeki etkilerini kavrar | Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Malzeme ve teknik üzerinden Türk dokuma sanatının gelişimini yorumlar | Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | Dokumaları tasnif eder | Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
5 | Türk dokuma sanatı ile çağdaş kültürlerin eselerini karşılaştırır | Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Alanı ile ilgili araştırma konusu önerir | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, konu hakkında yapılan yayınların değerlendirilmesi | |
2 | Dokumanın Tanımı ve Tarihsel Gelişimi | |
3 | Dokuma Üretiminde Kullanılan Malzemeler ve Araçlar | |
4 | Dokumanın Sınıflandırılması ve Uygulanan Teknikler | |
5 | Türk Dokuma Sanatı | |
6 | İran Dokuma Sanatı | |
7 | Afgan, Hindistan, Pakistan, Çin Dokuma Sanatı | |
8 | Kafkas, Romanya, Bulgaristan, Arnavutluk Dokuma Sanatı | |
9 | Sınav | |
10 | Dokumalarda Teknik | |
11 | Dokumalarda Boyama | |
12 | Dokumalarda Kompozisyon ve motif | |
13 | Dokuma örnekleri | |
14 | Karşılaştırma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | BARLO Hilmi Naili, Dokumacılık Malzemeleri, Ankara, 1940. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme | X | |||||
2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimi çizebilme | ||||||
3 | Sanatsal üsluplar ve özelliklerini ayırt edici özelliklerini kavrayabilme | ||||||
4 | Sanatsal varlıklarımızın sanat tarihi içerisindeki yeri ve dünya sanat tarihine katkılarını değerlendirebilme. | ||||||
5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade edebilen zihinler yetiştirebilme. | ||||||
6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşabilecek bireylerin yetiştirilmesi | ||||||
7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünebilme | ||||||
8 | Modern yada tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Konu ile ilgili yayınları bilir | 5 | 5 | ||||||
2 | Kültürlerin sanat üzerindeki etkilerini kavrar | 5 | 5 | 5 | |||||
3 | Malzeme ve teknik üzerinden Türk dokuma sanatının gelişimini yorumlar | 5 | 5 | 5 | |||||
4 | Dokumaları tasnif eder | 5 | 5 | ||||||
5 | Türk dokuma sanatı ile çağdaş kültürlerin eselerini karşılaştırır | 5 | 5 | 5 | |||||
6 | Alanı ile ilgili araştırma konusu önerir | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |