Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Yöntemleri | SAN 601 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ELA TAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr. Mert AĞAOĞLU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilimsel kriterlere uygun araştırma yapabilme becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bilimsel araştırma konusu belirleme, literatür ve tarihi kaynakları kullanma, belge toplama, katalog hazırlama, karşılaştırma, değerlendirme ve sonuç çıkarma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Araştırma alanı sınırlarını tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Kaynakları tasnif eder ve kullanır | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Araştırması için gerekli belgeleri test eder ve ilişkilendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Eser kataloğu üretir | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
5 | Eser kataloğundan karşılaştırmalı yargıya varır | Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Araştıracağı konunun yöntemini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanat Tarihi biliminin tanımı ve sınırları | |
2 | Sanat Tarihi biliminin araştırma metotları | |
3 | Sanat Tarihi biliminin metotlarına uygun olarak araştırma konusu belirleme. | |
4 | Veri toplama | |
5 | Literatür kullanımı | |
6 | Bilgi ve belgelerin karşılaştırılması | |
7 | Yöntem belirleme | |
8 | Yüzey araştırması ve belgeleme | |
9 | Sınav | |
10 | Bilimsel yazının etik kuralları | |
11 | Dipnot kullanımı (MLA) | |
12 | Dipnot kullanımı (APA) | |
13 | Dipnot kullanımı (İSNAD) | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir |
Ders Kaynakları | SÖZEN M.-TANYELİ U., Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü,İstanbul 1986. WOLFFLLN, H.,Sanat Tarihinin Temel Kavramları,İstanbul1985. HASOL Doğan., Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü,İstanbul 1975. TURANİ Adnan ,Sanat Terimleri Sözlüğü,İstanbul 1993. ALAÇAM E., Araştırma ve Yayım İlkeleri, Konya 1991. ALTUN A.,Dipnot ve Bibliyografya Esasları, İstanbul 1986. DAY R.A., Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır (çev.Fatoş Dilber), Ankara 1973. MÜLAYİM S., Sanat Tarihi Metodu, İstanbul1983. AYŞAN, E., Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, İstanbul 2017. YILDIZ, R. - YILDIRIM, E., Tez Yazma Makale Hazırlama ve Yayınlama Kılavuzu, Ankara 2006. MURRAY, R., Bilimsel Dergilere Makale Nasıl Yazılır (çev. Şakir Çınkır), Ankara 2015. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme | X | |||||
2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimi çizebilme | ||||||
3 | Sanatsal üsluplar ve özelliklerini ayırt edici özelliklerini kavrayabilme | ||||||
4 | Sanatsal varlıklarımızın sanat tarihi içerisindeki yeri ve dünya sanat tarihine katkılarını değerlendirebilme. | ||||||
5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade edebilen zihinler yetiştirebilme. | ||||||
6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşabilecek bireylerin yetiştirilmesi | ||||||
7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünebilme | ||||||
8 | Modern yada tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Araştırma alanı sınırlarını tanımlar | 5 | |||||||
2 | Kaynakları tasnif eder ve kullanır | 5 | 5 | ||||||
3 | Araştırması için gerekli belgeleri test eder ve ilişkilendirir | 5 | 5 | ||||||
4 | Eser kataloğu üretir | ||||||||
5 | Eser kataloğundan karşılaştırmalı yargıya varır | 5 | 5 | ||||||
6 | Araştıracağı konunun yöntemini bilir | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |