Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanatla Sosyal Hizmet | SHB 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Grup ve Toplumla Sosyal Hizmet |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET ZAFER DANIŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanat ve sosyal hizmet dersi öğrencinin sanat ve sanat terapisinin sosyal sorunların çözümündeki iyileştirici rolü konusunda mesleki bilgi ve beceri kazanmasını amaçlamaktadır. Yaratıcı düşünce, problem çözme, eleştirel düşünce, farkındalık geliştirme gibi sosyal hizmet uygulamasına doğrudan katkı sağlayacak, olay ve olguları analiz ve senteze dayalı eklektik bilginin geliştirilmesine katkı sağlanması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Sanat ve sanat kollarının tanımlanması, sanatın insan yaşamındaki rolü ve önemi, sanatın sosyal hizmet uygulamalarında yeri ve önemi, sosyal hizmet uygulamalarında geliştirici, değiştirici ve tedavi edici çalışmalarda sanat terapisinin kullanılması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanatı tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Sanat türlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Sanatı rehabilite amaçlı kullanma teknikleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Yaratıcı dramayı bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Fototerapi, sinematerapiyi bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Estetik değerleri tanımlar ve mesleki ilişki sürecinde uygular | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Sanat etiği konusunda bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders içeriği ve beklentiler konusunda anlaşma | okuma |
2 | Sanat ve estetiğe kavramsal bakış | okuma |
3 | Sanatın kökeni ve sanatın yapısı | okuma |
4 | Sanatsal içerik, sanatsal biçim, yaratıcılık | okuma |
5 | Toplumsal bir olgu olarak sanat | okuma |
6 | Sanatın geliştirici, değiştirici, tedavi edici işlevleri | okuma |
7 | Ara Sınav | okuma |
8 | Sanat terapisi | okuma |
9 | Resim terapisi, müzik terapisi, sinema terapi, foto terapi | okuma |
10 | Yaratıcı drama | okuma |
11 | Uygulamalı sanat terapisi atölye çalışması | okuma |
12 | Sosyal hizmette farklı müracaatçı gruplarıyla sanatla terapi uygulamaları | okuma |
13 | Ders dönem değerlendirmesi | okuma |
14 | Final | okuma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1) Pincus, A., Minahan, A. (1973). Social Work Practice: Model and Method, USA: Fe Peacook Publisher. |
Ders Kaynakları | 1) Danış, M. Z., Kirbaç, A. (2013). "The historical development of social work practice with individual" ,Middle East Journal of Scientific Research ,Vol. 14 ,pp. 703-711 - ,ISSN:19909233 ,DOI: 10.5829/idosi.mejsr.2013.14.5.2128. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | X | |||||
2 | Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | X | |||||
3 | Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir | X | |||||
4 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | X | |||||
5 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
6 | Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. | X | |||||
7 | Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sanatı tanımlar | |||||||
2 | Sanat türlerini bilir | |||||||
3 | Sanatı rehabilite amaçlı kullanma teknikleri hakkında bilgi sahibi olur | |||||||
4 | Yaratıcı dramayı bilir | |||||||
5 | Fototerapi, sinematerapiyi bilir | |||||||
6 | Estetik değerleri tanımlar ve mesleki ilişki sürecinde uygular | |||||||
7 | Sanat etiği konusunda bilgi sahibi olur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Sözlü Sınav | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 32 | 32 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |