Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilişim Teknolojileri ve Uygulamaları | EBT 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMİL ÖZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. CEMİL ÖZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüzde internetin yaygınlaşmasıyla, bilişim teknolojileri oldukça önem kazanmıştır. Bu noktada, bu ders, bilişim teknolojileri içerisinde karşımıza çıkan ofis bileşenlerini etkili kullanmak ve masaüstü / web ortamında sıklıkla karşılaşılan grafik çizimlerini ve animasyonlarını da web sayfası konu başlığı altında literatürde yaygın kullanıma sahip programlarla öğrenmeyi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Ofis Bileşenleri, HTML dili, Dreamweaver ile tasarım, Adobe Fireworks ile resim işleme, Flash ile animasyonlar, web sayfasının yayınlanması, örnek web tasarımları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ofis bileşenlerini etkili kullanabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Resim işleme yapabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, | |
3 | Web sayfası tasarımı yapabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişim Teknolojileri ve Temelleri | 1. Hafta Sunusu |
2 | Ofis Bileşenleri (Word, Excel) Etkili Kullanımı | 2. Hafta Sunusu |
3 | Ofis Bileşenleri (Power Point, Access) Etkili Kullanımı | 3. Hafta Sunusu |
4 | Visio Programı ve Etkili Kullanımı | 4. Hafta Sunusu |
5 | Çözünürlük, Renk Görüntüleri ve Dosya Formatları | 5. Hafta Sunusu |
6 | Fireworks Programı ve Çalışma Ortamı | 6. Hafta Sunusu |
7 | Bitmap ve Vektör Grafiklerle Çalışmak ve Efektler | 7. Hafta Sunusu |
8 | Katman İşlemleri , Metin Ekleme, Birleştirme, Dilimleme ve Hotspot Oluşturma | 8. Hafta Sunusu |
9 | Buton ve PopUp Menü Oluşturma | 9. Hafta Sunusu |
10 | Optimizasyon - Resimleri ihraç etmek ve GIF Animasyon | 10. Hafta Sunusu |
11 | Flash Programı ve Çalışma Ortamı | 11. Hafta Sunusu |
12 | Flash ile Tween Animasyon | 12. Hafta Sunusu |
13 | Flash 8 de Buton Oluşturma ve Actionscript | 13. Hafta Sunusu |
14 | Dreamweaver ile Entegrasyon | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yrd.Doç.Dr.İbrahim ÖZÇELİK, Bilişim Teknolojileri ve Uygulamaları Ders Notları |
Ders Kaynakları | 1. Fireworks Kaynağından Eğitim, Patti Schulze, Çeviri: Zeynep Doğruyol, Sistem Yayıncılık. 2. Flash Kaynağından Eğitim, Rey, C., Çeviren: Doğruyol Z., Macromedia Pres, Medyasoft ve Sistem Yayıncılık. 3. Macromedia Flash ActionScript İleri Düzey Kaynağından Eğitim, Franklin, D., Makar, J., Çeviren: Kalender, İ., Macromedia Pres, Medyasoft ve Sistem Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ofis bileşenlerini etkili kullanabilmek | |||||
2 | Resim işleme yapabilmek | |||||
3 | Web sayfası tasarımı yapabilmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |