Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetimde Benzetim Modelleme | MYU 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMİN GÜNDOĞAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere sistemi analiz etme, davranışını inceleyebilmek amacıyla model kurma ve deney yapma ve yorumlama yeteneği kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Temel Tanımlar, Giriş, Simulasyon model yapısı ve çeşitleri , Rassal Sayı ve Değişken üretimi ve testleri, Kuyruk sistemleri, Servis sistemlerinde modelleme, Simulasyon paketleri, Simulasyon veri analizi,Uygunluk testi, Envanter kontrol modelleri, Bakım ve yenileme yönetimi modelleri, Doğrulama ve geçerlilik analizi, İmalat sistemleri simulasyonu modeli |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sistemi analiz etme, davranışını inceleyebilmek amacıyla model kurma ve deney yapma ve yorumlama becerisi kazandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Rassal Sayı ve Rassal değer üretmenin tekniklerini öğretir. ve yorumlama becerisi kazandırır | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Benzetim Modelinin temel unsurları ve kurulumunu öğretir. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
4 | Modeli doğrulama, test etme ve analiz etme yeteneğini kazandırır. | Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, | |
5 | Kuyruk ve Servis sistemlerinin modelleme yapılarını öğretir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Stok Kontrol ve İmalat sistemlerinde benzetim kullanımını kavratır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
7 | Benzetim modellemede gerekli istatistik bilgisini kazandırır. | Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, | |
8 | Benzetimde paket program kullanmayı öğretir. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Benzetime Giriş ve Temel Kavramlar | |
2 | Benzetim Modelleme Yapısı ve Çeşitleri | |
3 | Yönetimde Kesikli Olay Benzetim Modelleme | |
4 | Benzetimde istatistik-1: Dağılım Belirleme | |
5 | Benzetimde istatistik-2: Rassal Sayı ve Rassal Değer Üretme | |
6 | Yönetim Oyunları | |
7 | Kuyruk Sistemleri Yönetiminde Benzetim Modelleme | |
8 | Servis Sistemeleri Yönetiminde Benzetim Modelleme | |
9 | Lojistik Sistemeleri Yönetiminde Benzetim Modelleme | |
10 | Stok Yönetim Sistemlerinde Benzetim Modelleme | |
11 | Bakım Yönetim Sistemlerinde Benzetim Modelleme | |
12 | İmalat Sistemleri Yönetiminde Benzetim Modelleme | |
13 | Simulasyon Paketleri 1 | |
14 | Simulasyon Paketleri 2 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Simulation Modelling and Analysis Averill M.Law. McGrawHill. Handbook of Simulation Jerry Banks John Wiley and Sons. Computer Simulation in Management Science Michael Pidd John Willey&Sons. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sistemi analiz etme, davranışını inceleyebilmek amacıyla model kurma ve deney yapma ve yorumlama becerisi kazandırır. | ||||||
2 | Rassal Sayı ve Rassal değer üretmenin tekniklerini öğretir. ve yorumlama becerisi kazandırır | ||||||
3 | Benzetim Modelinin temel unsurları ve kurulumunu öğretir. | ||||||
4 | Modeli doğrulama, test etme ve analiz etme yeteneğini kazandırır. | ||||||
5 | Kuyruk ve Servis sistemlerinin modelleme yapılarını öğretir. | ||||||
6 | Stok Kontrol ve İmalat sistemlerinde benzetim kullanımını kavratır. | ||||||
7 | Benzetim modellemede gerekli istatistik bilgisini kazandırır. | ||||||
8 | Benzetimde paket program kullanmayı öğretir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |