Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Rehabilitasyon Hemşireliği | HMS 673 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAVVA SERT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HAVVA SERT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Birey, aile ve grupların en üst düzeyde fizyolojik, psikolojik ve sosyal işlevlerini sürdürebilmeleri için engelli ya da kronik hastalığa sahip bireylerin her ortamda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptamak ve rehabilitasyon gereksinimi olan hastaya yönelik bilgi tutum ve yaklaşım becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Rehabilitasyonla ilgili temel kavramlar, yetersizlik ve engelliliğe neden olan durumlarda bireyin fonksiyonel olarak değerlendirilmesi ve yaşam kalitesinin artırılmasına yönelik hemşirelik bakım ve uygulamalarını içerir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Rehabilitasyon hemşireliği ile ilgili temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
2 | Rehabilitasyon hemşireliği rollerini ve bütüncül (holistik) bakımı kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
3 | Kardiyak, nörolojik, nefrolojik, pulmoner ve eklem bağ dokusu rehabilitasyon fazlarını bilir, uygular ve değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
4 | Seksüel eğitim ve danışmanlık yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rehabilitasyon hemşireliğinde temel kavramlar | |
2 | Rehabilitasyon sürecinde günlük yaşam aktiviteleri ve öz bakım gücünün değerlendirilmesi | |
3 | Ağrılı hastanın rehabilitasyonu | |
4 | Kardiyak rehabilitasyon | |
5 | Kardiyak rehabilitasyon | |
6 | Nörolojik rehabilitasyon | |
7 | Nörolojik rehabilitasyon | |
8 | Nefrolojik rehabilitasyon | |
9 | Nefrolojik rehabilitasyon | |
10 | Pulmoner rehabilitasyon | |
11 | Pulmoner rehabilitasyon | |
12 | Eklem bağ dokusu hastalıklarında rehabilitasyon | |
13 | Eklem bağ dokusu hastalıklarında rehabilitasyon | |
14 | Seksüel eğitim ve danışmanlık |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | -Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010. -Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR, Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis, 2004. -Can G. Onkoloji Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Semptom Yönetimi, Mavi İletişim Danışmanlık AŞ Medikal Yayıncılık, İstanbul, 2007. |
Ders Kaynakları | -Guyton AC. Guyton Tıbbi Fizyoloji . Çavuşoğlu H, Yeğen BÇ (Çev eds). Nobel Tıp Kitavbevl, İstanbul, 2007. -Andreoli TE, Carpenter CJ. Cecil Essentials of Medicine Türkçe. Mıstık S (Çev ed). Nobel tıp Kitabevi, İstanbul, 2008 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Rehabilitasyon hemşireliği ile ilgili temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | ||||||||
2 | Rehabilitasyon hemşireliği rollerini ve bütüncül (holistik) bakımı kavrar. | ||||||||
3 | Kardiyak, nörolojik, nefrolojik, pulmoner ve eklem bağ dokusu rehabilitasyon fazlarını bilir, uygular ve değerlendirir. | ||||||||
4 | Seksüel eğitim ve danışmanlık yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |