Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlıklı Yaşam | HMS 624 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders sağlık profesyonellerini; birey, aile ve toplumun sağlığını geliştirmek ve hastalıkları önlemek için gerekli sağlık stratejilerini uygulamaya hazırlayacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders birey, aile ve toplumunun sağlığını korumak ve geliştirmeye yönelik gerekli olan bilgi ve becerileri içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlığı geliştirme programları planlar. | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
2 | Stres yönetimi için hemşirelik bakım planı hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
3 | Egzersiz alışkanlığı geliştirmek için girişimler yapar. | Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Yaşam döngüsünün her aşamasındaki birey için 1 günlük menü planlar. | Problem Çözme, Proje, Gezi / Gözlem, | |
5 | Toplumun sağlığını geliştirmeye yönelik hemşirelik girişimleri planlar. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
6 | Bireyin sağlığını geliştirmeye yönelik hemşirelik girişimlerini tanımlar. | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
7 | Sağlığı geliştirme programları için teorik esasları, modelleri açıklar. | Problem Çözme, Proje, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Sağlığın geliştirilmesi ve hastalıklardan korunma konusunda global eğilimleri tanımlar. | Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlığın tanımı: sağlığı koruma ve hastalık koruma hedefleri | |
2 | Sağlığı geliştirmede bireysel modeller | |
3 | Sağlığı Geliştirmede Toplumsal Modeller | |
4 | Sağlığı Koruma ve Geliştirmenin Planlanması | |
5 | Plan Bir Sağlık Geliştirme-Önleme Programı Geliştirme | |
6 | Sağlığı Koruma ve Geliştirme Girişimleri | |
7 | Egzersiz | |
8 | Egzersiz | |
9 | Egzersiz | |
10 | Diyet, Beslenme ve Sağlığı Koruma ve Geliştirme | |
11 | Diyet, Beslenme ve Sağlığı Koruma ve Geliştirme | |
12 | Stres Yönetimi ve Sağlığı Geliştirme | |
13 | Stres Yönetimi ve Sağlığı Geliştirme | |
14 | Bütüncül Sağlık Stratejileri Final sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Clark CC: Health Promotion In Communities, Holistic and Wellness Approaches, Spinger Publishing Company, 2002 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlığı geliştirme programları planlar. | ||||||||
2 | Stres yönetimi için hemşirelik bakım planı hazırlar. | ||||||||
3 | Egzersiz alışkanlığı geliştirmek için girişimler yapar. | ||||||||
4 | Yaşam döngüsünün her aşamasındaki birey için 1 günlük menü planlar. | ||||||||
5 | Toplumun sağlığını geliştirmeye yönelik hemşirelik girişimleri planlar. | ||||||||
6 | Bireyin sağlığını geliştirmeye yönelik hemşirelik girişimlerini tanımlar. | ||||||||
7 | Sağlığı geliştirme programları için teorik esasları, modelleri açıklar. | ||||||||
8 | Sağlığın geliştirilmesi ve hastalıklardan korunma konusunda global eğilimleri tanımlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |