Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Psikoterapiler HMS 617 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Psikiyatrik bozukluklarda kullanılan psikoterapi yöntemleri konusunda bilgi ve beceri kazandırma

Dersin İçeriği

Farklı psikoterapi yöntemlerinin öğrenilerek iletişim becerilerinde kullanımının geliştirilmesi

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Psikiyatride kullanılan psikoterapi yöntemleri hakkında teorik bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 Psikiyatri hemşirelerinin psikoterapist rollerini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
3 Klinik uygulamalarda sıklıkla kullanılan psikoterapi yöntemlerini kullanma konusunda bilgi ve beceri kazanır Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Psikanaliz ve dinamik psikoterapi
2 Psikanaliz ve dinamik psikoterapi
3 Grup psikoterapileri
4 Grup psikoterapileri
5 Aile tedavileri
6 Aile tedavileri
7 Bilişsel ve davranışçı yaklaşımları
8 Bilişsel ve davranışçı yaklaşımları
9 Art terapi
10 Müzik terapi
11 Drama terapi
12 Dans Terapi
13 Occupational terapi
14 Occupational terapi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Psikiyatri temel kitabı Cengiz Güleç, Ertuğrul Köroğlu,Psikiyatri ve psikoterapilerin ABC?si Cengiz Güleç

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. X
2 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir.
3 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır.
5 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
6 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler X
7 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. X
8 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Psikiyatride kullanılan psikoterapi yöntemleri hakkında teorik bilgi sahibi olur 3 2
2 Psikiyatri hemşirelerinin psikoterapist rollerini öğrenir 4 4 2 3
3 Klinik uygulamalarda sıklıkla kullanılan psikoterapi yöntemlerini kullanma konusunda bilgi ve beceri kazanır 4 3 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6