Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halk Sağlığı Hemşireliği II | HMS 614 | 0 | 2 + 6 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Katılımcıların uygulamalarında toplum sağlığını gözönünde bulundurmalarını ve bunlara göre davranmalarını sağlamak, Türkiyedeki sağlık örgütlenmesi ve mevzuatı koruyucu sağlık bakım uygulamalarını,çevre sağlığı uygulamalarını, bağışıklama uygulamalarını,bulaşıcı olmayan hastalıklarda halk sağlığı uygulamalarını,yaşlılık sağlığı uygulamalarını,ana sağlığı ve aile planlaması uygulamalarını, ,çocuk sağlığı uygulamalarını bilmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği | Toplum, aile ve bireyin sağlığının korunması, geliştirilmesi, erken tanı, tedavi ve rehabilitasyon hizmetlerine ilişkin halk sağlığı hemşiresinin işlevlerini ve temel ilkelerini inceler. Bu kapsamda, halk sağlığı hemşireliğinin tarihsel gelişimi, tanımı, rolleri, sağlığın değerlendirilmesi, aile yapısı ve kültür, çevre, iş, okul, yaşlı sağlığı, ana-çocuk sağlığı,adolesan sağlığı,çevre sağlığı,genetik gibi özel alanlarda halk sağlığı hemşireliğinin yeri, sağlık hizmetleri, sağlık örgütlenmeleri ve politikaları konuları yer alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toplumun sağlık sorunlarını çözmede bilgi ve beceri sahibi olur, Çalıştığı alan ile ilgili kayıt ve istatistikleri tutar | Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
2 | Toplumun sağlık düzeyini yükseltmede tutulan kayıt ve istatistiklerden yararlanır, Halk sağlığı hizmetlerine ilişkin kavramları açıklar | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Toplumdaki risk gruplarını tanımlar.Toplumdaki risk gruplarının(anne ,çocuk,yaşlı,adolesan vb) sorunlarını belirler | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Toplumdaki risk gruplarının(anne ,çocuk,yaşlı,adolesan vb) sorunlarını tanımlar, Toplumu sağlık konularında eğitmeye yönelik eğitim programları düzenler | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Uygulanan eğitim programlarının verimlilik düzeyini belirler | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Halk sağlığında özel bir önemi olan ziyaretlerin planlı düzenli yapılmasının insan sağlığına katkısını belirler | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, | |
7 | Halk sağlığı alanında hizmet vermeye istekli olur, Halk sağlığı etkinliklerinin yöntemlerini alana uygulama becerisi kazanır. | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
8 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
9 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun yönetir | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bağışıklama | |
2 | Çevre sağlığı hizmetleri I | |
3 | Çevre sağlığı hizmetleri II | |
4 | Okul sağlığı | |
5 | Okul sağlığında halk sağlığı hemşiresinin rolü ve görevler | |
6 | Toplum ruh sağlığı hizmetlerI | |
7 | Toplum ruh sağlığı hizmetlerII | |
8 | Epidemiyeloji kavram ve kurallar | |
9 | Halk sağlığında teknolojinin kullanımı | |
10 | Sosyal hastalıklar | |
11 | Bulaşıcı hastalıklar | |
12 | Genetik bilgisi | |
13 | Genetik yolla geçen hastalıklar | |
14 | Türkiyede nüfus hareketleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Basılmamış ders notları,data show ve projektörlü sunumlar |
Ders Kaynakları | Cimete G (Ed.) (1998) Evde Sağlık Bakımı Hizmetlerinin Tarihsel Gelişimi ve Evde Bakımda Hemşirenin Yeri, I.Ulusal Evde Bakım Kongresi Kitabı, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Toplumun sağlık sorunlarını çözmede bilgi ve beceri sahibi olur, Çalıştığı alan ile ilgili kayıt ve istatistikleri tutar | ||||||||
2 | Toplumun sağlık düzeyini yükseltmede tutulan kayıt ve istatistiklerden yararlanır, Halk sağlığı hizmetlerine ilişkin kavramları açıklar | ||||||||
3 | Toplumdaki risk gruplarını tanımlar.Toplumdaki risk gruplarının(anne ,çocuk,yaşlı,adolesan vb) sorunlarını belirler | ||||||||
4 | Toplumdaki risk gruplarının(anne ,çocuk,yaşlı,adolesan vb) sorunlarını tanımlar, Toplumu sağlık konularında eğitmeye yönelik eğitim programları düzenler | ||||||||
5 | Uygulanan eğitim programlarının verimlilik düzeyini belirler | ||||||||
6 | Halk sağlığında özel bir önemi olan ziyaretlerin planlı düzenli yapılmasının insan sağlığına katkısını belirler | ||||||||
7 | Halk sağlığı alanında hizmet vermeye istekli olur, Halk sağlığı etkinliklerinin yöntemlerini alana uygulama becerisi kazanır. | ||||||||
8 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | ||||||||
9 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun yönetir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |