Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halk Sağlığında Kanıt Temelli Uygulamalar II | HMS 656 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kanıt temelli uygulamaları, kanıt temelli tıp ve hemşirelik uygulamalarını kavrayarak halk sağlığı alanınında kanıt temelli uygulamaları geliştirmesidir. |
Dersin İçeriği | Kanıta dayalı tıp ve hemşirelik uygulamaları, kanıta dayalı halk sağlığı hemşireliği uygulamalarını, birreyin gelişimindeki belirli dönemlerde kanıt temelli uygulamaları ve bunun halk sağlığı için önemini içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bireyin kanıta dayalı uygulamaları açıklar | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bireyin kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Bebeklik, gebelik, adölesan dönemde kanıt temelli hemşirelik uygulamalarını ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Erişkinlik ve yaşlılık döneminde kanıt temelli hemşirelik uygulamalarını ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Bireyin birinci basamak sağlık hizmetlerinde kanıt temelli uygulamaları tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı gerekçesi, kapsamı, öneminin anlatılması | |
2 | Kanıta dayalı uygulama nedir? | |
3 | Kanıta dayalı halk uygulamaları | |
4 | Kanıta dayalı tıp uygulamaları | |
5 | Kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları | |
6 | Kanıta dayalı halk sağlığı hemşireliği uygulamaları | |
7 | Dönemsel kanıt temelli hemşirelik uygulamaları | |
8 | Dönemsel kanıt temelli hemşirelik uygulamaları (devam) | |
9 | Bebeklik ve gebelik döneminde kanıt temelli uygulamalar | |
10 | Adölesan dönemde kanıt temelli uygulamalar | |
11 | Erişkinlik döneminde kanıt temelli uygulamalar | |
12 | Yaşlılık döneminde kanıt temelli uygulamalar | |
13 | 1. basamak sağlık hizmetlerinde kanıt temelli uygulamamalar | |
14 | 1. basamak sağlık hizmetlerinde kanıt temelli uygulamamalar (devam) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yayınlanmamış ders notları |
Ders Kaynakları | Topuzoğlu A, Ay P. Kanıta Dayalı Tıp: Klinik Epidemiyolojik Araştırmaların Eleştirel |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bireyin kanıta dayalı uygulamaları açıklar | ||||||||
2 | Bireyin kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını açıklar | ||||||||
3 | Bebeklik, gebelik, adölesan dönemde kanıt temelli hemşirelik uygulamalarını ifade eder | ||||||||
4 | Erişkinlik ve yaşlılık döneminde kanıt temelli hemşirelik uygulamalarını ifade eder | ||||||||
5 | Bireyin birinci basamak sağlık hizmetlerinde kanıt temelli uygulamaları tartışır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |