Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Farsça Klasik Mansur Metinler | ITS 532 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET YEŞİL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Klasik Fars edebiyatının belli başlı nesir ve şiir örneklerinin, önde gelen yazar ve şairlerinden seçkilerinin okutulması; klasik Farsçanın dil özellikleri üzerinde durulması. |
Dersin İçeriği | Belirtilen kaynaklarda var olan metinlerin okutulması, çevirisi ve eser ve yazarların tanıtılması, klasik metinlerin dil ve üslup özelliklerinin öğretilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fars dili ve edebiyatı hakkında bilgi sahibi olabilir. | Anlatım, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, | |
2 | Fars Edebiyatı´ndaki dinî-edebî türleri besleyen ana kavramları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Fars Edebiyatı´nda dinî-edebî türleri örnekler üzerinden açıklar. | Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Fars Edebiyatı´ndaki tercüme ve şerh geleneğini yorumlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Klasik Fars Edebiyatıyla ilgili temel kaynakları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Farsça klasik mansur eserleri okuyup anlayabilir. | Anlatım, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fars Edebiyatı’nın Menşei, Tanımı ve Mahiyeti | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
2 | Sebk ve Üslup Dönemleri (Tekrar) | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
3 | Kabusnâme | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
4 | Çehârmakale | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
5 | Esrâru’t-Tevhîd | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
6 | Râhatu’s-Sudûr | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
7 | Cevâmîu’l-Hikâyât | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
8 | Merzubânnâme | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
9 | Merzubânnâme | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
10 | Gülistan | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
11 | Gülistan | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
12 | Gülistan (Öğrenci Çeviri Faaliyeti) | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
13 | Baharistan | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
14 | Baharistan (Öğrenci Çeviri Faaliyeti) | Belirtilen kaynak kitapların okunması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | ATEŞ, Ahmet, Farsça Grameri, İstanbul: Millî Eğitim Basımevi, 1970. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fars dili ve edebiyatı hakkında bilgi sahibi olabilir. | ||||||||||
2 | Fars Edebiyatı´ndaki dinî-edebî türleri besleyen ana kavramları bilir. | ||||||||||
3 | Fars Edebiyatı´nda dinî-edebî türleri örnekler üzerinden açıklar. | ||||||||||
4 | Fars Edebiyatı´ndaki tercüme ve şerh geleneğini yorumlar. | ||||||||||
5 | Klasik Fars Edebiyatıyla ilgili temel kaynakları bilir. | ||||||||||
6 | Farsça klasik mansur eserleri okuyup anlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |