Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tarıhte Ötekı Sorunu: Hrıstıyanlar Örneğı | ITS 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LEVENT ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tarih çalışmalarında materyalleri objektif değerlendirebilme ölçütünü ve karşılaşılan sorunları ele almak |
Dersin İçeriği | Tarihçilik, Ötekinin Tarihi, Hristiyanlar Örneği Bağlamında Tarihçilerin Aynı Konuya Bakış Açılarının İncelenmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarih materyallerinin günümüze geliş şekillerini anlatır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Rivayetlerin taşıdığı sorunları tanır. | Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
3 | Malzemeyi obje-süje ilişkisi içinde farklı açılardan sorgular. | Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Ötekinin tarihi ile ilgili sorunları değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Tarafsız ve objektif bir tarihçiliğinin mümkünlüğünü tartışır. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Objektif tarihçilik becerisi gösterir. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, | |
7 | Hristiyanların siyasi ve sosyal tarihini bilir. | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | İslam toplumunda yaşayan diğer unsurlarla benzetişim kurar. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihçilik | - |
2 | Tarih Yazıcılığı ve "Öteki" Kavramı | - |
3 | Ötekiyle İlgili Tarihsel Dokümanların Temel Sorunları | - |
4 | Kaynaklarda Yer Alan Ötekilerle İlgili Malzemenin Genel Karakteri | - |
5 | Kur´an´da Öteki | - |
6 | Hadis Kaynaklarında Öteki | - |
7 | Özelde Hristiyanlarla İlgili Malzemelere Genel Bir Bakış | - |
8 | Tarihte Öteki Bağlamında Siyasi Tarihle İlgili Kayıtların Analizi | - |
9 | Tarihte Öteki Bağlamında Siyasi Tarihle İlgili Kayıtların Analizi | - |
10 | Tarihte Öteki Bağlamında Sosyal Tarihle İlgili Kayıtların Analizi | - |
11 | XI. Yüzyıl Sonrası Ait Bazı Örnekler | - |
12 | "Öteki" Tarafından Yazılmış Olan Tarih Kitaplarının Analizi | - |
13 | Said b. Batrîk´in Tarih Adlı Kitabının Bu Kontekste İncelenmesi | - |
14 | Menbicî´ye Ait Tarih Adlı Eserin Bu Bağlamda İncelenmesi | - |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | [1] Öztürk, Levent (2012), İslam Toplumunda Hristiyanlar, Ensar Neşriyat, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tarih materyallerinin günümüze geliş şekillerini anlatır. | 4 | |||||||||
2 | Rivayetlerin taşıdığı sorunları tanır. | 3 | |||||||||
3 | Malzemeyi obje-süje ilişkisi içinde farklı açılardan sorgular. | 4 | |||||||||
4 | Ötekinin tarihi ile ilgili sorunları değerlendirir. | 3 | |||||||||
5 | Tarafsız ve objektif bir tarihçiliğinin mümkünlüğünü tartışır. | 3 | |||||||||
6 | Objektif tarihçilik becerisi gösterir. | ||||||||||
7 | Hristiyanların siyasi ve sosyal tarihini bilir. | 4 | |||||||||
8 | İslam toplumunda yaşayan diğer unsurlarla benzetişim kurar. | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |