Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Avrupa Birliğinde Maliye Politikaları | MLY 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET EMİN ALTUNDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Uğur UYĞUN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Avrupa Birliği bünyesinde uygulanan maliye politikaları hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Avrupa Birliği bünyesinde uygulanan maliye politika çeşitleri ve bunların sonuçları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bütünleşme kavramı ve AB analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Ekonomik ve parasal bütünleşmede maliye politikasının rolünü inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Avrupa?da ekonomik ve parasal birlik sürecini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Maastricht Anlaşması?nda maliye politikasının konumunu açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Avrupa Birliği?nde vergilerin uyumlaştırılmasını inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Avrupa Birliği?nde bütçe politikalarının uyumunu karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Avrupa Birliği bütçesini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Avrupa Birliği?nde bütçe dışı finansman analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Avrupa Birliği bütçesi finansman sorunlarını ele alır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Avrupa Birliği?nin siyasal boyutu ve maliye politikasını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Türkiye ile AB ilişkisinin boyutunu analiz eder | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
12 | Türk Vergi Sisteminin AB?ne uyumunu karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | Türk bütçe sistemi ile AB bütçe sistemi uyumu karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
14 | Türkiye?nin Avrupa Birliği?ne üyelik sürecinin bütçe üzerine etkisini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
15 | AB?de yaşanan ekonomik kriz sonucu uygulanan maliye politikalarını inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bütünleşme kavramı ve AB | Kitaplardaki ilgili bölümler |
2 | Ekonomik ve parasal bütünleşmede maliye politikasının rolü | Kitaplardaki ilgili bölümler |
3 | Avrupa?da ekonomik ve parasal birlik süreci | Kitaplardaki ilgili bölümler |
4 | Maastricht Anlaşması?nda maliye politikasının konumu | Kitaplardaki ilgili bölümler |
5 | Avrupa Birliği?nde vergilerin uyumlaştırılması | Kitaplardaki ilgili bölümler |
6 | Avrupa Birliği?nde bütçe politikalarının uyumu | Kitaplardaki ilgili bölümler |
7 | Avrupa Birliği bütçesi | Kitaplardaki ilgili bölümler |
8 | Avrupa Birliği?nde bütçe dışı finansman | Kitaplardaki ilgili bölümler |
9 | Avrupa Birliği?nde bütçe dışı finansman | Kitaplardaki ilgili bölümler |
10 | Avrupa Birliği?nin siyasal boyutu ve maliye politikası | Kitaplardaki ilgili bölümler |
11 | Türkiye ile AB ilişkisinin boyutu | Kitaplardaki ilgili bölümler |
12 | Türk Vergi Sisteminin AB?ne uyumu | Kitaplardaki ilgili bölümler |
13 | Türk bütçe sistemi ile AB bütçe sistemi uyumu | Kitaplardaki ilgili bölümler |
14 | AB?de yaşanan ekonomik kriz sonucu uygulanan maliye politikaları | Kitaplardaki ilgili bölümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Avrupa Birliği?nde maliye politikası ve Türkiye açısından değerlendirilmesi, Mircan Yıldız Tokatlıoğlu, 2013 |
Ders Kaynakları | Avrupa Birliği-Türkiye İlşkileri, Nurettin Bilici, 2013 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
2 | Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | X | |||||
3 | Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | X | |||||
4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | X | |||||
6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | X | |||||
7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | X | |||||
8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | X | |||||
9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | X | |||||
10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | X | |||||
11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bütünleşme kavramı ve AB analiz eder | |||||||||||
2 | Ekonomik ve parasal bütünleşmede maliye politikasının rolünü inceler | |||||||||||
3 | Avrupa?da ekonomik ve parasal birlik sürecini açıklar | |||||||||||
4 | Maastricht Anlaşması?nda maliye politikasının konumunu açıklar | |||||||||||
5 | Avrupa Birliği?nde vergilerin uyumlaştırılmasını inceler | |||||||||||
6 | Avrupa Birliği?nde bütçe politikalarının uyumunu karşılaştırır | |||||||||||
7 | Avrupa Birliği bütçesini analiz eder | |||||||||||
8 | Avrupa Birliği?nde bütçe dışı finansman analiz eder | |||||||||||
9 | Avrupa Birliği bütçesi finansman sorunlarını ele alır | |||||||||||
10 | Avrupa Birliği?nin siyasal boyutu ve maliye politikasını analiz eder | |||||||||||
11 | Türkiye ile AB ilişkisinin boyutunu analiz eder | |||||||||||
12 | Türk Vergi Sisteminin AB?ne uyumunu karşılaştırır | |||||||||||
13 | Türk bütçe sistemi ile AB bütçe sistemi uyumu karşılaştırır | |||||||||||
14 | Türkiye?nin Avrupa Birliği?ne üyelik sürecinin bütçe üzerine etkisini analiz eder | |||||||||||
15 | AB?de yaşanan ekonomik kriz sonucu uygulanan maliye politikalarını inceler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 94 |
1. Kısa Sınav | 2 |
1. Ödev | 2 |
2. Kısa Sınav | 2 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |