Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Deneysel Metotlar ve Veri Analizi | OTO 524 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. VEZİR AYHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Deneysel çalışmalarda ölçülen değerlerin doğruluğu önemlidir.ölçüm üzerinde etkili olan pek çok faktör vardır. Bu faktörlerin bir kısmı ölçümden, ölçüm cihazının hassasiyetinden yada ölçüm şartlarından kaynaklanabilir. Ölçüm sonuçlarına ölçüm esnasındaki tüm etkilerin yansıtılarak toplam belirsizliğin belirlenmesi yapılan çalışmanın güvenirlilik sınırlarını belirler. Ölçüm belirsizliklerinin tespiti kadar elde edilen sonuçların uygun bir şekilde sunulma da önemlidir. Bu ders bu eksikliği gidermeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | 1.Deneysel çalışmalara giriş 2.Deneysel verilerin karakteristikleri 3. Verilerin grafiksel gösterimi 4.Belirsizlikler 5.Verilerin İstatiksel yöntemlerle analizi 6.Verilere eğri uydurma 7.Deney sonuçlarının rapor olarak sunulması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Deneysel çalışmanın aşamalarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Deneysel verilerin gösteriminde lineerleştirmeyi bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Deneysel çalışmalarda ölçmeden ve cihazlardan kaynaklanan belirsizlikleri tespit eder, toplam belirsizliği hesaplar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Deneysel verilerdeki aykırı değerleri tespit eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Verilere regresyon analizini uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Deneysel verileri rapor haline getirir örnek bir rapor hazırlar | Anlatım, | |
7 | Uygulama semineri | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Deneysel çalışmalara giriş | |
2 | Deneysel verilerin karakteristikleri | |
3 | Verilerin grafiksel gösterimi | |
4 | Verilerin grafiksel gösterimi | |
5 | Belirsizlikler | |
6 | Belirsizlikler | |
7 | Vize | |
8 | Verilerdeki İstatiksel yöntemlerle analizi | |
9 | Verilerdeki İstatiksel yöntemlerle analizi | |
10 | Verilere eğri uydurma | |
11 | Deney sonuçlarının rapor olarak sunulması | |
12 | Deney sonuçlarının rapor olarak sunulması | |
13 | Uygulama semineri | |
14 | Uygulama semineri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Konuyla ilgili hazırlanmış ders notu |
Ders Kaynakları | 1. Engineering instrumentation and control, J.A.Haslam,G.R.Summers, D.Williams,1993. 2. Experimenatl methods, Les Kirkup,John & Sons, 1982. 3. Experimetal Methods in Engineering, Holman,J.P., McGraw Hill Book Co.New York,1989. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Deneysel çalışmanın aşamalarını açıklar | |||||
2 | Deneysel verilerin gösteriminde lineerleştirmeyi bilir | |||||
3 | Deneysel çalışmalarda ölçmeden ve cihazlardan kaynaklanan belirsizlikleri tespit eder, toplam belirsizliği hesaplar | |||||
4 | Deneysel verilerdeki aykırı değerleri tespit eder | |||||
5 | Verilere regresyon analizini uygular | |||||
6 | Deneysel verileri rapor haline getirir örnek bir rapor hazırlar | |||||
7 | Uygulama semineri |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |