Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sayısal İşaret İşleme Uygulamaları | MEK 534 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARACA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | ADC ve DAC kavramlarını öğrenmek, Analog sinyalleri mikrodenetleyiciler ile üretebilmek, Sayısal filtreleme ile ilgili kavramları öğrenmek ve sayısal filtre tasarımı yapabilmek, Sayısal filtrelerin mikrodenetleyiciler ile uygulamasını yapabilmek, Ayrık zamanlı blok diyagramların mikrodenetleyiciler ile gerçeklenebilmesi. |
Dersin İçeriği | ADC ve DAC kavramlarını ve çalışmasını öğrenmek, Analog işaretlerin örneklenmesi, Örnekleme Teoremi, DAC ve PWM ile analog sinyallerin üretilmesi, sayısal filtreleme, sayısal filtreler ile analog filtreler arasındaki faklar, FIR ve IIR sayısal filtre yapıları, sayısal filtrelerin tasarlanması, sayısal filtrelerin kodlanması ve mikrodenetleyiciler ile gerçeklenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | A/D ve D/A işlemlerini bilir | Anlatım, Bireysel Çalışma, Gözlem, | |
2 | Örnekleme Teoremini bilir | Anlatım, Bireysel Çalışma, Gözlem, | |
3 | Sayısal filtreleme kavramlarını bilir | Anlatım, Gözlem, | |
4 | Sayısal filtre tasarlayabilir ve mikrodenetleyiciler ile gerçekleyebilir | Bireysel Çalışma, Gözlem, | |
5 | Ayrık zamanlı blok diyagramların mikrodenetleyiciler ile gerçekliyebilir | Anlatım, Bireysel Çalışma, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sayısal işaret işleme sistemleri ve analog sistemlerle karşılaştırılması | |
2 | ADC ve DAC nin yapısı, A/D ve D/A işlemleri | |
3 | Örnekleme teoremi | |
4 | Örtüşme önleyici ve geri elde edici filtre tasarımı | |
5 | Mikrodenetleyici ile programlama | |
6 | Analog sinyallerin mikrodenetleyiciler ile üretilmesi | |
7 | Sinyal üretme uygulamaları | |
8 | Sayıların sabit ve kayan nokta gösterilimi | |
9 | Sayısal filtreleme, Analog ve sayısal filtrelerin karşılaştırılması | |
10 | FIR filtre yapıları ve kodlanması | |
11 | IIR filtre yapıları ve kodlanması | |
12 | FIR ve IIR filtre uygulamaları | |
13 | Ayrık zamanlı blok diyagramların mikrodenetleyiciler ile gerçeklenmesi | |
14 | PID denetleyici uygulaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | A/D ve D/A işlemlerini bilir | |||||
2 | Örnekleme Teoremini bilir | |||||
3 | Sayısal filtreleme kavramlarını bilir | |||||
4 | Sayısal filtre tasarlayabilir ve mikrodenetleyiciler ile gerçekleyebilir | |||||
5 | Ayrık zamanlı blok diyagramların mikrodenetleyiciler ile gerçekliyebilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Proje / Tasarım | 70 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Proje / Tasarım | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |