Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güneş Enerjisi Dönüşüm Sistemleri | MEK 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Ön koşul dersi bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MURAT KARABACAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Yasin CANTAŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, güneş enerjisinden elde edilen elektrik enerjisinin şebekeye aktarılabilmesi veya şebekeden bağımsız olarak harcanabilmesi amacıyla kullanılan güç elektroniği kuram ve sistemlerini, öğrencilerin kavramasını ve analiz etmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | 1. Güneş enerjisi ve güneş panelleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Güneş panellerinin çalışma karakteristiklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
2 | Bir DC/DC dönüştürücüyü verilen kısıtlar altında tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
3 | Bir DC/AC dönüştürücü ile AC gerilim üretilmesi işlemini kavrar ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Güç dönüşümlerini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
5 | Şebeke bağlantısız bir güneş enerjisi dönüşüm sistemi tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
6 | Şebeke bağlantılı bir güneş enerjisi dönüşüm sistemi tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Güneş enerjisi potansiyeli ve güneş panelleri | |
2 | Yalıtımsız DC/DC dönüştürücüler | |
3 | Yalıtımsız DC/DC dönüştürücüler | |
4 | Yalıtımlı DC/DC dönüştürücüler | |
5 | Tek fazlı DC/AC dönüştürücüler | |
6 | Üç fazlı DC/AC dönüştürücüler | |
7 | Güç dönüşümleri | |
8 | Güç dönüşümlerinin güç elektroniği sistemlerine uygulanması | |
9 | Şebeke bağlantısız bir güneş enerjisi dönüşüm sisteminin tasarımı | |
10 | Şebeke bağlantısız bir güneş enerjisi dönüşüm sisteminin tasarımı | |
11 | Ara Sınav | |
12 | Şebeke bağlantılı bir güneş enerjisi dönüşüm sisteminin tasarımı | |
13 | Proje Çalışmaları | |
14 | Proje Çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Power Electronics for Renewable Energy Systems, Transportation and Industrial Applications |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Güneş panellerinin çalışma karakteristiklerini bilir. | |||||
2 | Bir DC/DC dönüştürücüyü verilen kısıtlar altında tasarlar. | |||||
3 | Bir DC/AC dönüştürücü ile AC gerilim üretilmesi işlemini kavrar ve analiz eder. | |||||
4 | Güç dönüşümlerini yapar. | |||||
5 | Şebeke bağlantısız bir güneş enerjisi dönüşüm sistemi tasarlar. | |||||
6 | Şebeke bağlantılı bir güneş enerjisi dönüşüm sistemi tasarlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |