Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Programlanabilir Yapılar | MEK 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARACA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı |
Öğrencilere programlanabilir mimariler hakkında bilgi vermek ve bu |
Dersin İçeriği |
1.Programlanabilir Yapıların Sınıflandırılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Programlanabilir mimarileri sınıflandırır. | Anlatım, | |
2 | Programlanabilir mantık hakkında yorum yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Eşleştirme Testler, |
3 | FPGA ve CPLD teknolojilerini açıklar | Anlatım, | |
4 | Bu teknolojilerin kullanılma amaçlarını açıklar | Anlatım, Problem Çözme, | |
5 | FPGA ve CPLD elemanlarını karşılaştırır. | Anlatım, Problem Çözme, | |
6 | FPGA teknolojisinin avantajlarını açıklar. | Anlatım, Problem Çözme, | |
7 | Bu teknolojileri kullanarak kendi devrelerini tasarlar. | Anlatım, Problem Çözme, | |
8 | Tasarladığı devreyi ya da sistemi FPGA üzerinde test eder. | Anlatım, Grupla Çalışma, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programlanabilir Yapıların Sınıflandırılması. | [1,2,3] |
2 | Programlanabilir Lojik Elemanlarının Gelişimi. | [1,2,3] |
3 | Karmaşık Programlanabilir Lojik Elemanlar (CPLDler) | [1,2] |
4 | CPLDlerin Avantajları. Bazı Örnek CPLD Ailelerinin Yapısı. | [1,2] |
5 | Alan Programlanabilir Kapı Dizilerinin (FPGA´ler) Gelişimi | [1,2] |
6 | FPGAlerin Temel Bileşenleri | [1,2] |
7 | FPGAlerin ProgramlamaTeknolojileri ve Programlama Elemanları. | [1] |
8 | SRAM tabanlı FPGA yapısı ve bazı örnek mimariler. | [1] |
9 | Vize Haftası. | [1] |
10 | Antifuse tabanlı FPGA yapısı ve bazı örnek mimariler. | [1] |
11 | EPROM tabanlı FPGA yapısı ve bazı örnek mimariler. | [1] |
12 | Tasarıma uygun FPGAnin seçimi. | [1] |
13 | Genel ve Özel Amaçlı FPGA´ler. DSP Sistemlerinde FPGA´ler. | [1,2,3] |
14 | FPGA Uygulama Örnekleri. | [1,2,3] |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
[2] Field-Programmable Gate Array Technology, Trimberger, S., Kluwer Academic Publishers, Boston, USA, 1994. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Programlanabilir mimarileri sınıflandırır. | |||||
2 | Programlanabilir mantık hakkında yorum yapar. | |||||
3 | FPGA ve CPLD teknolojilerini açıklar | |||||
4 | Bu teknolojilerin kullanılma amaçlarını açıklar | |||||
5 | FPGA ve CPLD elemanlarını karşılaştırır. | |||||
6 | FPGA teknolojisinin avantajlarını açıklar. | |||||
7 | Bu teknolojileri kullanarak kendi devrelerini tasarlar. | |||||
8 | Tasarladığı devreyi ya da sistemi FPGA üzerinde test eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |