Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Toplam Kalite Yönetimi MYİ 517 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SEMRA BORAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Toplam kalite yönetimi anlayışı ve Kalite Yönetim Sistemleri ile ilgili konuları kavratmak, bir iş yerinde toplam kalite yönetimi uygulayacak ve kalite yönetim sistemi kuracak donanıma sahip kılmak.

Dersin İçeriği

Kalite ve genel kavramları, kalitenin tarihsel gelişimi, kalite guruları, Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve İlkeleri, Organizasyonlarda kalite kültürü ve , sürekli kalite maliyetleri, EFQ mükemmellik modeli, TS-EN ISO 9000:2008 Kalite Yönetim Sistemleri

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Toplam kalite yönetimini ve özelliklerini tanımlar Soru-Cevap,
2 Kalite yönetimini klasik yönetim anlayışı ile karşılaştırır
3 Toplam kalite yönetimi nasıl uygulanacak bilir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kalite ve terimler Ders notu
2 Muayene, kalite kontrol, kalite güvencesi, toplam kalite yönetimi (TKY) Ders notu
3 Müşteri odaklılık Ders notu
4 Katılımcılık, Liderlik Ders notu
5 Sürekli İyileştirme Ders notu
6 Takım çalışması Ders notu
7 7 araç (basit sorun çözme teknikleri) Ders notu
8 7 araç (basit sorun çözme teknikleri) Ders notu
9 Proses yönetimi Ders notu
10 Kalite guruları Ders notu
11 Kalite kültürü, Kalite organizasyon Ders notu
12 TKY uygulama adımları Ders notu
13 Kalite maliyeti Ders notu
14 TS-EN-ISO 9000:2015 Kalite Yönetim Sistem Standardı, EFQM modeli Ders notu
Kaynaklar
Ders Notu

Toplam Kalite Yönetimi ders notları

Ders Kaynakları

1. KAVRAKOĞLU, İbrahim, “Toplam Kalite Yönetimi”, Kalder Yayını, 1996.
2. ISHIKAWA, Kaoru, Yay. Haz.. Semih Ordaş,Nedret Yayla, “Toplam Kalite Kontrol”, 1993
3. WEAVER, Charles, N. Çev.Tuncay Birkan, “Toplam Kalite Yönetimi’nin Dört Aşaması”, Sistem yayıncılık, 1997.
4. ŞALE, İsmail, “ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi ve Uygulamaları”, Seçkin yayıncılık, 2004.
5.TVB Uygulamaları, Bir Japon Yaklaşımı Çev. Kordsa A.Ş. 1996. (TPM Implementation, A Japanese Approach, M.Tajiri, F.Gotoh, McGraw-Hill, Inc.,)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Toplam kalite yönetimini ve özelliklerini tanımlar
2 Kalite yönetimini klasik yönetim anlayışı ile karşılaştırır
3 Toplam kalite yönetimi nasıl uygulanacak bilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 2 10 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6