Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Stratejik Planlama | MYİ 524 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALPER KİRAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kuruluşun öz ve çevre değerlendirmesi yapılarak; geleceğe dönük yakın-orta ve uzun vadedeki stratejik hedef, faaliyet ve süreçlerini belirleyerek, performansının nasıl izleneceğini ortaya koyarak, irdelenmesi ve öğretiminin sağlanması. |
Dersin İçeriği | Stratejik planlama, vizyon, misyon, temel değerler, politikalar, hedefler, performans göstergeleri, süreçler. Türkiyenin Stratejileri. Kamu Kuruluşlarında Stratejik Planlama. Özel Kuruluşlarda Str Planlama. Değerlendirme Sistemleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | stratejik planlamanın tanımı | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | temel kavramları | Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | plan aşamaları | Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | nasıl hazırlandığı ve uygulandığı | Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Stratejik Planlama Nedir? | |
2 | Stratejik Planın Oluşturulması | |
3 | Planlama Öncesi Çalışmalar,Stratejik Planın Hazırlanması | |
4 | Misyon, Vizyon, temel Değer ve Politikaların Belirlenmesi | |
5 | Paydaş Analizleri | |
6 | Öz ve Dış Değerlendirmelerin(SWOT Analizi) Gerçekleştirilmesi | |
7 | Stratejilerin Belirlenmesi | |
8 | Hedeflerin Belirlenmesi | |
9 | Performans Göstergeleri | |
10 | Faaliyet ve Projelerin Belirlenmesi | |
11 | Süreçlerin Belirlenmesi ve Starteji-Hedeflerle İlişkilendirilmesi | |
12 | Kritik Başarı Faktörlerinin Belirlenmesi ve Önceliklendirilmesi | |
13 | Stratejik Planların Uygulanması ve İzlenmesi | |
14 | Stratejik Plan Sonuçlarının Değerlendirilmesi ve Revizyonu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Öztemel, E., ”Belediyelerde Toplam Kalite Yönetimi”,Değişim Yayınları, 2001. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | stratejik planlamanın tanımı | ||||||
2 | temel kavramları | ||||||
3 | plan aşamaları | ||||||
4 | nasıl hazırlandığı ve uygulandığı |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |