Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mühendislikte Elektronik Tablo Uygulamaları MYİ 509 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLTEKİN ÇAĞIL
Dersi Verenler Doç.Dr. GÜLTEKİN ÇAĞIL,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Sena Nur Güler

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Elektronik tabloları kullanmanın en önemli avantajı, esnek olmaları, öğrenilmesi kolay ve programlamalarının büyük çabalar gerektirmemesidir. Yapılan araştırmalar mühendislerin çalışma ortamlarında en fazla elektronik tablolama programlarını kullandıklarını göstermektedir. Bu nedenle bu ders kapsamında, belirlenen bir elektronik tablo programı mühendislikte kullanıldığı özellikleriyle anlatılacaktır.

Dersin İçeriği

Genel anlamda elektronik tablolar, MS-Excel’in tanıtılması, Excel verilerinin diğer programlar ile paylaşılması, Excel’de makro ve küçük programların makro ile yazılması.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Excel programını genel olarak kullanabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma,
2 Koşullu Biçimlendirme yöntemini kullanabilir Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Veri Doğrulama yöntemini kullanabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma,
4 İşlevleri kendi başına araştırabilir ve kullanabilir Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
5 Temel Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonları yazabilir Anlatım, Rol Oynama, Tartışma,
6 Excel’de Makro Program yazabilir Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gözlem, Anlatım, Rol Oynama,
7 Excel’de yazılmış Makro Programlara müdahale edebilir Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, Rol Oynama, Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Elektronik Tablo programları hakkında genel bilgiler
2 MS-Excel hakkında genel bilgiler
3 MS-Excel´de fonksiyonlar
4 Koşullu biçimlendirme, Naive Bayes yöntemi
5 Veri Doğrulama
6 MS-Excel´de Visual Basic/Programlama
7 Visual Basic ile programlamanın temelleri-1
8 Visual Basic ile programlamanın temelleri-2
9 Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonlar
10 MS-Excel´de Makro Programlamanın temelleri
11 Makro kodları ile icra edilebilir programları çalıştırma
12 Makro Kodları İçinde Excel İşlevlerinin Kullanılması
13 Çalışma Kitabı ve Sayfa’ya özgü Yordamlar
14 Çalışma Kitabı ve Sayfa’ya özgü Makrolar
Kaynaklar
Ders Notu

http://www.gultekincagil.com
internet adresinde yayınladığım ders notları

Ders Kaynakları

1. VBA Makrolar, M. Kemal Korkmaz,
2. Adım Adım Microsoft Excel XP 2002, Curtis Frye, Arkadaş Yayınları
3. Excel Programming: Your Visual Blueprint for Creating Interactive Spreadsheets by Jinjer Simon, Hungry Minds Inc., 2002
4. Excel 2003 Bible, John Walkenbach, Wiley Publishing Inc., 2003
5. Microsoft Excel 2000, İhsan Karagülle, Osman Gürkan, Zeydin Pala, Türkmen Kitabevi, 1999

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Excel programını genel olarak kullanabilir
2 Koşullu Biçimlendirme yöntemini kullanabilir
3 Veri Doğrulama yöntemini kullanabilir
4 İşlevleri kendi başına araştırabilir ve kullanabilir
5 Temel Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonları yazabilir
6 Excel’de Makro Program yazabilir
7 Excel’de yazılmış Makro Programlara müdahale edebilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 100
1. Ödev 50
Toplam 200
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 200
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 15 15
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6