Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Radyo Program Yapımı | RTS 024 | 0 | 1 + 2 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. GÜRKAN KILIÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. GÜRKAN KILIÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere radyo programcılığının farklı türlerini, canlı ve banttan radyo yayınının teknik ve ilkelerini keşfetme, yaratma ve analiz etme süreçlerini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu dersin temelinde öğrencilerin radyo pratiği yapmaları yatmaktadır. Ders kapsamında öğrenciler radyo programı uygulaması yapacaklardır. Dönem süresince pratik uygulama her hafta öğrencilere bildirilerek radyo programı yapmanın ilkeleri üzerine tartışılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||
2 | Alanıyla ilgili bilgileri kullanarak fotoğraf ve video oluşturabilir. | ||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | ||
4 | Alanıyla ilgili bir projede çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisine sahiptir. | ||
5 | Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini güncelleyerek kendini geliştirebilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Radyo ve Televizyonda İletişim Süreci | |
2 | Radyo ve Televizyonda İletişim Süreci | |
3 | Radyo Program Yaratım ve Yapım Süreci, Yapım Yaklaşımları ve Unsurları | |
4 | Radyo Program Yaratım ve Yapım Süreci, Yapım Yaklaşımları ve Unsurlarıe | |
5 | Televizyon Anlatı Yapısı ve Yapım Unsurları | |
6 | Yapım Öncesi | |
7 | Görsel ve İşitsel Anlatım Öğeleri | |
8 | Görsel ve İşitsel Anlatım Öğeleri | |
9 | Televizyonda Dizi Ve Film Senaryosu Yazımı | |
10 | Televizyonda Dizi Ve Film Senaryosu Yazımı | |
11 | Televizyon Programı Yapım Aşaması | |
12 | Televizyon Programı Yapım Aşaması | |
13 | Yapım Sonrası | |
14 | Yapım Sonrası |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Radyo Programcılığı (2012). Literatürk Academia/Metin Kasım-2014 Radyoculuk -Aslan Mengüç- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim Bilimine ve radyo, tv ve sinema mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir | X | |||||
2 | Radyo, tv ve sinemanın tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | X | |||||
3 | Yapım, yönetim, senaryo, görüntü yönetimi, kurgu ve ses tasarımı gibi alanlara yönelik profesyonel bir kavrayış ve uygulama becerisi elde eder. | X | |||||
4 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarına dair kavramlar, yaklaşımlar ve tartışmalar ile başka disiplinler arasında bağlantı kurar. | X | |||||
5 | Geliştirdiği projelerin gerçekleşmesi için gerekli ekip ve donanımı kurar ve koordine eder. | X | |||||
6 | Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | X | |||||
7 | İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | ||||||
8 | Radyo, Tv ve sinemanın hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | ||||||
9 | Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | X | |||||
10 | Radyo, Tv ve sinema alanında mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Enformasyon kaynaklarına erişimi ve ürettiği içeriği doğrulama becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
13 | Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
14 | Fotoğraf çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
15 | Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | ||||||
16 | Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
17 | Radyo, Tv ve sinema alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | ||||||
18 | Radyo, Tv ve sinema alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | ||||||
19 | Radyo, Tv ve sinema alanıyla ilişkili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | ||||||
20 | Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
21 | Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
22 | Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı projeler üretir ve yenilikçi bir yaklaşım sergiler. | X | |||||
23 | Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. | X | |||||
24 | Medyada özgün projeler geliştirmeyi hedefler ve orijinal fikirler üretir. | ||||||
25 | Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||
2 | Alanıyla ilgili bilgileri kullanarak fotoğraf ve video oluşturabilir. | |||||||||||||||||||||||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||
4 | Alanıyla ilgili bir projede çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||
5 | Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini güncelleyerek kendini geliştirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|