Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamera ve Aydınlatma Teknikleri | RTS 201 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi İSMAİL KURTULDU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersle öğrencilerin kamera kullanımı ve temel ışık yapımı ile ilgili bilgilere uygulamalı olarak hâkim olmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında kamera kullanımı, temel kamera ayarları, kamera hareketleri ve anlamları, aydınlatma, aydınlatmanın teknik ve psikolojik yansımaları, temel aydınlatma teknikleri ve ışık donanımları gibi temel konular uygulamalı olarak ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamera kullanım mantığını anlatır. | Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Görüntü ile aydınlatma arasındaki bağlantıları açıklar. | Problem Çözme, | |
3 | Doğru ışık ve kamera kullanımının etkilerini karşılaştırır. | Grupla Çalışma, | |
4 | Filmin çekim tekniğine ilişkin bilgileri söyler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Aydınlatma ile oluşan psikolojik ilişkiyi kurar. | Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamera ve aydınlatma nedir? | |
2 | Kamera ayarları ve temel kamera kullanımı ve çekim formatları | |
3 | Aydınlatma ve temel ışık kuralları | |
4 | Temel ışık kullanımı ve kamerada etkileri | |
5 | Plan, sahne, sekans ayrımı ve kompozisyon | |
6 | Çekim ölçekleri, kamera hareketleri ve anlamları | |
7 | Kamera ve Işık kullanımı deneme çekimi | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Yapılan deneme çekimlerinin yorumlanması | |
10 | Işık ekipmanları ve filtreleri, Kamera objektifleri ve filtreler | |
11 | Dramatik ışık yapımı ve Rembrand Tekniği, Örnek filmlerden kamera ve ışık kullanımlarının çözümlenmesi | |
12 | Kamera ve Işık kullanımı deneme çekimi | |
13 | Yapılan deneme çekimlerinin yorumlanması | |
14 | FİNAL |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Özen, N. (2008). Sinema Sanatına Giriş. Agora Kitaplığı, İstanbul. Foss, B. (2012) Sinema ve Televizyonda Anlatım Teknikleri ve Dramaturji. Hayalperest Yayınevi, Ankara. Schroeppel, T. (2013). Kemiksiz Kamera Dersleri. Gala Film ve Sanat Ürünleri, İstanbul. Millerson, G. (2008). Sinema ve Televizyon İçin Aydınlatma Tekniği. Es yayınları, Ankara.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim Bilimine ve radyo, tv ve sinema mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir | ||||||
2 | Radyo, tv ve sinemanın tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | ||||||
3 | Yapım, yönetim, senaryo, görüntü yönetimi, kurgu ve ses tasarımı gibi alanlara yönelik profesyonel bir kavrayış ve uygulama becerisi elde eder. | ||||||
4 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarına dair kavramlar, yaklaşımlar ve tartışmalar ile başka disiplinler arasında bağlantı kurar. | ||||||
5 | Geliştirdiği projelerin gerçekleşmesi için gerekli ekip ve donanımı kurar ve koordine eder. | ||||||
6 | Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | ||||||
7 | İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | ||||||
8 | Radyo, Tv ve sinemanın hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | ||||||
9 | Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | ||||||
10 | Radyo, Tv ve sinema alanında mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Enformasyon kaynaklarına erişimi ve ürettiği içeriği doğrulama becerisine sahiptir. | ||||||
12 | İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
13 | Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
14 | Fotoğraf çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
15 | Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | ||||||
16 | Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
17 | Radyo, Tv ve sinema alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | ||||||
18 | Radyo, Tv ve sinema alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | ||||||
19 | Radyo, Tv ve sinema alanıyla ilişkili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | ||||||
20 | Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
21 | Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
22 | Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı projeler üretir ve yenilikçi bir yaklaşım sergiler. | ||||||
23 | Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. | ||||||
24 | Medyada özgün projeler geliştirmeyi hedefler ve orijinal fikirler üretir. | ||||||
25 | Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamera kullanım mantığını anlatır. | 5 | ||||||||||||||||||||||||
2 | Görüntü ile aydınlatma arasındaki bağlantıları açıklar. | 5 | ||||||||||||||||||||||||
3 | Doğru ışık ve kamera kullanımının etkilerini karşılaştırır. | 5 | ||||||||||||||||||||||||
4 | Filmin çekim tekniğine ilişkin bilgileri söyler | 5 | ||||||||||||||||||||||||
5 | Aydınlatma ile oluşan psikolojik ilişkiyi kurar. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |