Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Radyo Programcılığı | GZT 046 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. GÜRKAN KILIÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. GÜRKAN KILIÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Radyonun diğer kitle iletişim araçlarına göre avantaj ve dezavantajlarını anlatmak, hedef kitleye ulaşabilmek için radyonun nasıl kullanabileceğini göstermek, radyo program türlerini ve özelliklerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Radyo yayıncılığının Dünya' daki ve Türkiye' deki gelişimi hakkında bilgi vermek, radyo yayınlarının ve izleyicilerinin özelliklerini öğretmek, radyonun diğer kitle iletişim araçlarına göre avantaj ve dezavantajlarını anlatmak, radyoda program türleri hakkında bilgi vermek, radyo programı öneri formu ve radyo metni yazımı konusunda bilgi vermek, röportaj ve türleri hakkında bilgi vermek ve bir radyo istasyonunda çalışabilmek için gerekli teorik altyapıyı sağlamak amacıyla bilgi aktarımında bulunmak dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Radyo programcılığına ilişkin yapım unsurları ve aşamalarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Sesin medya dili açısından önemini kavrar. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Dijital ses tasarımı tekniklerini kullanmayı öğrenir. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Bir radyo programını nasıl tasarlayacağını ve kurgulayacağını öğrenir. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Gerçekleştireceği projelerle kolektif çalışma becerisini geliştirir. | Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, beklentilerin ve dersin gereklerinin aktarılması | |
2 | Radyo Programcılığının Tarihi | |
3 | Radyo Yayıncılığında Program Türleri | |
4 | Radyo Programcılığının Temel Kavramları | |
5 | Radyoya İlişkin Teknik Kavramlar | |
6 | Program Yapım Aşamaları | |
7 | Program Metninin Hazırlanması | |
8 | Ara sınav | |
9 | Program Öneri Formlarının Hazırlama | |
10 | Program Öneri Formlarının Değerlendirilmesi | |
11 | Ayrıntılı İçerik Planı Oluşturulması | |
12 | Program Metni Taslağının Hazırlanması | |
13 | Proje Metinlerinin Hazırlanması | |
14 | Dersin Genel Değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Metin Kasım (2014), Radyo Programcılığı, Literatürk Academia |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.1. İletişim bilimine ve gazetecilik mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir. | X | |||||
2 | 1.2. Haber değerine sahip bilgiye erişim yöntemlerini, haber toplama ve yazmayı bilir. | X | |||||
3 | 1.3. Gazeteciliğin tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | X | |||||
4 | 1.4. Gazeteciliğin yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir. | X | |||||
5 | 1.5. Haber kaynaklarını değerlendirmeyi ve haber kaynaklarının sınıflandırılmasını bilir. | X | |||||
6 | 1.6. Farklı habercilik türlerine ilişkin bilgi sahibidir. | X | |||||
7 | 1.7. Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | X | |||||
8 | 1.8. İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | X | |||||
9 | 1.9. Gazetecilik mesleğinin hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | X | |||||
10 | 2.1. Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | X | |||||
11 | 2.2. Haber kaynaklarına erişim ve ürettiği haberi doğrulama becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | 2.3. Gazeteciliğin mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
13 | 2.4. Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
14 | 2.5. İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
15 | 2.6. Özdenetim ve editoryal kontrol yapabilme donanımına sahiptir. | X | |||||
16 | 2.7. Fotoğrafı çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
17 | 2.8. Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | X | |||||
18 | 2.9. Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
19 | 3.1. Gazetecilik ve habercilik alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | X | |||||
20 | 3.2. Gazetecilik ve habercilik alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | X | |||||
22 | 3.3. Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
23 | 3.5. Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için haber üretir. | X | |||||
24 | 3.4. Gazetecilik ve habercilikle ilgili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | X | |||||
25 | 3.6. Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
26 | 3.7. Gazete ve haber sitesi tasarlayarak bu ortamlar için içerik üretir. | X | |||||
27 | 3.8. Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
28 | 3.9. Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Radyo programcılığına ilişkin yapım unsurları ve aşamalarını öğrenir. | ||||||||||||||||||||||||||||
2 | Sesin medya dili açısından önemini kavrar. | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | Dijital ses tasarımı tekniklerini kullanmayı öğrenir. | ||||||||||||||||||||||||||||
4 | Bir radyo programını nasıl tasarlayacağını ve kurgulayacağını öğrenir. | ||||||||||||||||||||||||||||
5 | Gerçekleştireceği projelerle kolektif çalışma becerisini geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 5 | 5 | 25 |
Proje / Tasarım | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |