Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Spor Haberciliği | GZT 033 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ERDAL HOŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ERDAL HOŞ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Can Bora Gelberi, Arş. Gör. Musab Yılmaz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Büyük kitilelerin takip ettiği spor olayları doğal olarak medya kurumlarının yayınlarında da geniş yer kaplamaktadır. Bu dersin amacı spor olaylarının gelenksel ve yeni medyada işlenişini gazeteci gözüyle kavramak olacaktır. |
Dersin İçeriği | Spor ve spor haberciği tarihine genel bakış, sanayi devrimi sonrası sporun bir endüstrş olarak toplumsal yaşamda yer bulma süreci, spor heberciliğinin gelişimi. Spor haberciliğinin diğer haber türleri ile benzerlik ve farklılıkları, yeni medya düzeninde sporun konumu... |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerde gene spor kültürü altyapısı oluşması | ||
2 | Öğrencilerin genel olimpiyat tarihi altyapısı oluşması | ||
3 | Öğrencilerde futbol kültürü altyapısı oluşması | ||
4 | Öğrencilerde hem geleneksel hem yeni medya üzerinde spor haberi yapabilme becerisi gelişmesi |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sporun tanımı | |
2 | Genel Spor tarihi | |
3 | Olimpiyat tarihi | |
4 | Bir oyundan fazlası olarak futbol | |
5 | Spor haberciliği tarihine genel bakış | |
6 | Türkiye'de spor haberciliği | |
7 | Yeni medya ve spor haberciliği | |
8 | spor haberi çalışmaları - örnek olay | |
9 | spor haberi çalışmaları - örnek olay | |
10 | spor haberi çalışmaları - örnek olay | |
11 | spor haberi çalışmaları - örnek olay | |
12 | spor haberi çalışmaları - örnek olay | |
13 | spor haberi çalışmaları - örnek olay | |
14 | spor haberi çalışmaları - örnek olay |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.1. İletişim bilimine ve gazetecilik mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir. | X | |||||
2 | 1.2. Haber değerine sahip bilgiye erişim yöntemlerini, haber toplama ve yazmayı bilir. | X | |||||
3 | 1.3. Gazeteciliğin tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | X | |||||
4 | 1.4. Gazeteciliğin yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir. | X | |||||
5 | 1.5. Haber kaynaklarını değerlendirmeyi ve haber kaynaklarının sınıflandırılmasını bilir. | X | |||||
6 | 1.6. Farklı habercilik türlerine ilişkin bilgi sahibidir. | X | |||||
7 | 1.7. Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | X | |||||
8 | 1.8. İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | X | |||||
9 | 1.9. Gazetecilik mesleğinin hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | X | |||||
10 | 2.1. Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | X | |||||
11 | 2.2. Haber kaynaklarına erişim ve ürettiği haberi doğrulama becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | 2.3. Gazeteciliğin mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
13 | 2.4. Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
14 | 2.5. İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
15 | 2.6. Özdenetim ve editoryal kontrol yapabilme donanımına sahiptir. | X | |||||
16 | 2.7. Fotoğrafı çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
17 | 2.8. Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | X | |||||
18 | 2.9. Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
19 | 3.1. Gazetecilik ve habercilik alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | X | |||||
20 | 3.2. Gazetecilik ve habercilik alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | X | |||||
22 | 3.3. Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
23 | 3.5. Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için haber üretir. | X | |||||
24 | 3.4. Gazetecilik ve habercilikle ilgili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | X | |||||
25 | 3.6. Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
26 | 3.7. Gazete ve haber sitesi tasarlayarak bu ortamlar için içerik üretir. | X | |||||
27 | 3.8. Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
28 | 3.9. Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrencilerde gene spor kültürü altyapısı oluşması | |||||||||||||||||||||||||||
2 | Öğrencilerin genel olimpiyat tarihi altyapısı oluşması | |||||||||||||||||||||||||||
3 | Öğrencilerde futbol kültürü altyapısı oluşması | |||||||||||||||||||||||||||
4 | Öğrencilerde hem geleneksel hem yeni medya üzerinde spor haberi yapabilme becerisi gelişmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|