Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Siyasal Düşünceler Tarihi | GZT 003 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersin ön koşul dersi bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Siyaset Bilimi Siyasal İletişim Uluslararası İleitşim |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Siyasal düşünceleri, tarihsel gelişimleri çizgisinde siyasal rejimlerle olan ilişkilerini açıklamak ve böylelikle öğrencilerin siyasal düşünce ve siyasal pratikler arasındaki ilişkileri anlayıp bu ilişkilerin temel bileşenlerini değerlendirebilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Siyasate kavramsal bir yaklaşım. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bu dersin sonunda öğrenci devlet ve iktidar ilşkisini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Öğrenci, otorite, siyasal rejim, demokrasi gibi kavramlara hakim olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Öğrenci Batı ve İslam Felsefesindeki yönetim biçimlerini değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyasal İktidar ve siyaset bilgisi: İktidar nedir? İktidarla ilgili kavramlar nelerdir? Otorite, itaat, meşruiyet nedir? | |
2 | Devlet nedir, neden devlete ihtiyaç duyulur? Devletsiz bir toplum mümkün müdür? | |
3 | Eski Yunan'da siyasal bilgi-siyasal iktidar sorunu, Platon´un yaklaşımları | |
4 | Rejimlerin incelenmesi olarak siyaset bilimi, Aristoteles´in yaklaşımları, en iyi rejim yeterince iyi midir? Yurttaş anlayışının modern demokratik yeri nedir? Bireysel özgürlük ve diğer rejimlerle ilişkisi nedir? | |
5 | Ortaçağ ve Hristiyan düşüncesi: Yeni Çağ, Renaissance ve Reform hareketleri | |
6 | Eski Yunan siyaset felsefesi: materyalist ve idealist felsefe, sofistler ve sokrates | |
7 | İktidar siyaseti, Machiavelli: siyasal düzen, halkın yönetimi ilkesi, siyasal iktidar, siyasal bilgelik | |
8 | Ödevler-Sunum | |
9 | Endülüs´te siyasal düşünce: İbn-i Rüşd | |
10 | Endülüst'te Siyasal Düşünce: Farabi ve ideal devlet | |
11 | Toplum sözleşmesi: Hobbes ve Locke, İnsanoğlu doğası gereği siyasal olamayacak kadar bencil midir? İnsan doğal olarak rekabetçiyse siyasal düzen nasıl mümkün olmuştur? | |
12 | Siyasal iktidarın inkârı: La Boetie -Özgürlük- gönüllü kulluk; devlet mekanizması. | |
13 | İbn Haldun’un siyaset teorisi, siyasal sistem sınıflandırması ve sosyolojik yaklaşımı | |
14 | Modern devlet ve ulusçuluk: Hegel- Yurttaş; Ulusun ruhu; özgürlük ve otorite; Sivil toplum-modern devlet ve Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Michael Rosen Jonathan Wolff, Siyasal Düşünce, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2006 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.1. İletişim bilimine ve gazetecilik mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir. | X | |||||
2 | 1.2. Haber değerine sahip bilgiye erişim yöntemlerini, haber toplama ve yazmayı bilir. | X | |||||
3 | 1.3. Gazeteciliğin tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | X | |||||
4 | 1.4. Gazeteciliğin yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir. | X | |||||
5 | 1.5. Haber kaynaklarını değerlendirmeyi ve haber kaynaklarının sınıflandırılmasını bilir. | X | |||||
6 | 1.6. Farklı habercilik türlerine ilişkin bilgi sahibidir. | X | |||||
7 | 1.7. Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | X | |||||
8 | 1.8. İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | X | |||||
9 | 1.9. Gazetecilik mesleğinin hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | X | |||||
10 | 2.1. Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | X | |||||
11 | 2.2. Haber kaynaklarına erişim ve ürettiği haberi doğrulama becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | 2.3. Gazeteciliğin mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
13 | 2.4. Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
14 | 2.5. İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
15 | 2.6. Özdenetim ve editoryal kontrol yapabilme donanımına sahiptir. | X | |||||
16 | 2.7. Fotoğrafı çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
17 | 2.8. Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | ||||||
18 | 2.9. Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
19 | 3.1. Gazetecilik ve habercilik alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | ||||||
20 | 3.2. Gazetecilik ve habercilik alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | ||||||
22 | 3.3. Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
23 | 3.5. Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için haber üretir. | ||||||
24 | 3.4. Gazetecilik ve habercilikle ilgili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | ||||||
25 | 3.6. Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
26 | 3.7. Gazete ve haber sitesi tasarlayarak bu ortamlar için içerik üretir. | ||||||
27 | 3.8. Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
28 | 3.9. Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bu dersin sonunda öğrenci devlet ve iktidar ilşkisini öğrenir. | ||||||||||||||||||||||||||||
2 | Öğrenci, otorite, siyasal rejim, demokrasi gibi kavramlara hakim olur. | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | Öğrenci Batı ve İslam Felsefesindeki yönetim biçimlerini değerlendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |