Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dil Eğitiminde Nicel Araştırma Deseni ve Veri Analizi | ELT 502 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders üniversitelerin en önemli işlevlerinden biri olan bilimsel bilgi üretme yöntemlerinde öğrencilerin ihtiyaç duyacağı becerileri öğrencilere kazandırmaktır. Öğrencilerin bilimsel araştırma, araştırma yöntem ve teknikleri konusunda bilgi ve becerileri geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Araştırma, bilim, bilimsel yöntem kavramları, araştırma problemi ve hipotezler, araştırma modelleri, veri toplama yolları, veri analiz teknikleri, raporlaştırma ve kaynakça gösterimi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel bilgi üretme yöntemlerini bilir ve tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Bilimsel araştırma süreçlerindeki kavramları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
3 | Bilimsel araştırmada problem belirlemeyi ve hipotez kurmayı bilir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
4 | Bilimsel araştırmada veri toplama, veri analizi ve raporlaştırmayı bilir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim ve Araştırmayla İlgili Temel Kavramlar | |
2 | Araştırma Sorununun Tanımlanması ve Denence Kurma | |
3 | Nedensellik | |
4 | Kavramsallaştırma, İşletimselleştirme | |
5 | Ölçme | |
6 | Deneysel Yöntem | |
7 | Betimleme Yöntemi | |
8 | İçerik Analizi, Alan Araştırması | |
9 | Örneklem Seçme Mantığı | |
10 | Çıkarımsal İstatistikler: Parametrik Testler I | |
11 | Çıkarımsal İstatistikler: Parametrik Testler II | |
12 | Parametrik Olmayan Testler | |
13 | Araştırma Tasarımı ve İstatistik Test Seçimi | |
14 | Kaynakça Hazırlama, Etik İhlaller ve İntihal |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Balcı, A. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2006. |
Ders Kaynakları | Karasar, N. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel yayın dağıtım, Ankara, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. | ||||||
3 | Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. | ||||||
4 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. | ||||||
5 | Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. | ||||||
6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. | ||||||
7 | İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
8 | İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. | ||||||
9 | Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. | ||||||
10 | Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. | ||||||
14 | Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. | ||||||
15 | Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel bilgi üretme yöntemlerini bilir ve tanır. | |||||||||||||||
2 | Bilimsel araştırma süreçlerindeki kavramları tanır. | |||||||||||||||
3 | Bilimsel araştırmada problem belirlemeyi ve hipotez kurmayı bilir ve uygular. | |||||||||||||||
4 | Bilimsel araştırmada veri toplama, veri analizi ve raporlaştırmayı bilir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |