Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dil, Edebiyat ve Öğretim ELT 509 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. METİN TİMUÇİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

ELT Bölümü Araştırma Görevlileri.

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin temel amacı, öğrencilere edebiyat ve dil öğretiminin buluşabileceği ortak yüzeye ilişkin algıyı oluşturmak ve pekiştirmektir.

Dersin İçeriği

Bu modül, edebiyata dil temelli bir yaklaşımla odaklanmakta ve bu tür bir yaklaşımın dil öğretiminde ne tür etkinliklerle yararlı labileceğine ilişkin pratik uygulamaları içermektedir. Dilin yaratıcı kullanımları, edebilik kavramı, okuma teorileri ve edebi yeterliliğin sınanması başlıkları da dersin konuları arasındadır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dil ve edebiyatın buluştuğu ortak yüzeye ilişkin geliştirilen algının önemini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama,
2 Edebiyatın İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği bağlamlarda oynayabileceği önemli rolü tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
3 Değişik metinlere dil temelli yaklaşımın önemini ayırt eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
4 Dil ve edebiyat incelemeleri arasındaki ilişkinin değerini biçer. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Dil Temelli Yaklaşımlar - (okuma sonrası) - Dil, Edebiyat ve Öğretim: niçin, ne ve nasıl.
3 Dil Temelli Yaklaşımlar (devam) - Dil Farkındalığı
4 Yorumlamayı Etkinleştirmek - Dil Temelli Yaklaşımlar
5 Metin ve Bağlam
6 Okuma Haftası & Okuma Sonrası Tartışmalar
7 Metinlere Giriş Noktaları
8 Yazınsallık
9 Dil Öğretimi ve küçük ´e´ ile Edebiyat
10 Bireysel Sunumlar
11 Bireysel Sunumlar (devam)
12 Grup Oturumu
13 Grup Oturumu (devam)
14 Özet ve Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu

Durant, A. & Fabb, N. (1990) Literary Studies in Action. London: Routledge.

Ders Kaynakları

Carter, R. & McRae, J. (1996). Language, Literature & The Learner. London: Longman.
Carter, R. & Bumfit, C.J. (Eds.).(1996). Literature and Language Teaching. Oxford: OxfordUniversity Press.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir.
2 İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır.
3 Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. X
4 İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar.
5 Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar.
6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır.
7 İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
8 İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar.
9 Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. X
10 Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar.
11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir.
12 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. X
13 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
14 Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. X
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Dil ve edebiyatın buluştuğu ortak yüzeye ilişkin geliştirilen algının önemini tanır.
2 Edebiyatın İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği bağlamlarda oynayabileceği önemli rolü tanır.
3 Değişik metinlere dil temelli yaklaşımın önemini ayırt eder.
4 Dil ve edebiyat incelemeleri arasındaki ilişkinin değerini biçer.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6