Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi | ELT 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ELİF BOZYİĞİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Burcu KOÇ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çocuklara dil öğretimi amacıyla geliştirilen yöntem, teknik ve stratejilerin özelliklerine dair nüans boyutuna kadar ayrıtıları öğretmenin yanı sıra, gerçek ortamdaki uygulamalara kuramsal bir bakışla yaklaşabilen, doğru yönde eleştiriler getirebilen ve kazanımları kendi öğretim ortamlarına uygun bir şekilde yansıtabilen öğretmenler yetiştirmek dersin birinci amacıdır. Buna ek olarak, çocuklara yabancı dil öğretimi alanında yazılan makaleleri eleştirel bir bakışla okuyan, bu çalışmaların güçlü ve zayıf yönlerini gerekçeleriyle ortaya koyabilen ve buradan sentezledikleri bilgileri kendi akademik çalışmalarına yansıtabilen akademisyenler yetiştirmek de dersin diğer temel amacıdır. |
Dersin İçeriği | Çocuklar nasıl düşünür ve öğrenir? |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuklara dil öğretim sürecinde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerin özelliklerini bilir ve bunları ilgili bağlama uygun olarak kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Çocukların yabanı dil öğrenim sürecinin özelliklerini bilir ve öğretim ortamlarını bu yönde düzenleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Çocuklara dil öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklere eleştirel bir bakışla yaklaşarak, doğru değerlendirmeler yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Çocuklara yabancı dil öğretimi alanındaki yazını eleştirel bir gözle inceleyerek, çalışmaların zayıf ve güçlü noktalarını saptayabilir ve akademik bir dille açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuklar nasıl öğrenir? | Brumfit 1995: 1-3 |
2 | Çocuklarda birinci ve ikinci dil gelişimi | Tough 1995: 208-215 Lightbown and Spada 1993: 216 ? 224 Second language: Broughton and Brumfit 1980: 225- 228 |
3 | Çocuklara yabancı dil öğretimi yaklaşımları: -Görev temelli, etkinlik temelli yaklaşım -Bütüncül yaklaşım -Diğer derslerle karşılaştırmalı yaklaşım -Öğrenmeyi öğrenme | Williams 1998: 229-231 Brewster et al. 1992: 70-81, 103- 109 Williams 1995: 52-57 Halliwell 1992:192-197 Ellis 1995:46-51 |
4 | Sınıf yönetimi Materyal değerlendirme ve geliştirme | Brewster et al. 1992: 117-131 Halliwell 1992: 192-197 Brewster et al. 1992: 109-117 |
5 | Sözcük öğretimi | Brewster et al. 1992: 97-100 Phillips 1993 |
6 | Dilbilgisi öğretimi | Brewster et al. 1992: 97-100 Phillips 1993 |
7 | Dinleme becerilerinin öğretimi | Brewster et al. 1992: 81-84 Phillips 1993 Wright 1995 |
8 | Konuşma becerilerinin öğretimi | Brewster et al.1992: 84-88 Phillips 1993 Wright 1997 |
9 | Okuma becerilerinin öğretimi | Brewster et al. 1992: 89-91 Phillips 1993 |
10 | Yazma becerilerinin öğretimi | Brewster et al.1992: 91-94 Phillips 1993 |
11 | Teknoloji kullanımı | Video - Phillips 1993 |
12 | Çocukları değerlendirme ve sınama Çocukları test etmede oyun kullanımı | Assessment Smith 1996: 237-245 Dossena 1996: 246-250 |
13 | Çocuklara İngilizce öğretimindeki on temel ilke | Williams 1998 |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Brewster, J., ellis, G. and D. Girard. 1992. The Primary English Teacher?s Guide. London: Penguin English. |
Ders Kaynakları | Brewster, J. 1995. ?What is good primary practice?? In Brumfit, C., Moon, J. and R. Tongue (eds.) Teaching English to Children. Essex: Longman. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. | X | |||||
3 | Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. | X | |||||
4 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. | X | |||||
5 | Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. | X | |||||
6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. | X | |||||
7 | İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
8 | İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. | X | |||||
9 | Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. | X | |||||
10 | Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. | X | |||||
14 | Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. | X | |||||
15 | Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocuklara dil öğretim sürecinde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerin özelliklerini bilir ve bunları ilgili bağlama uygun olarak kullanabilir. | |||||||||||||||
2 | Çocukların yabanı dil öğrenim sürecinin özelliklerini bilir ve öğretim ortamlarını bu yönde düzenleyebilir. | |||||||||||||||
3 | Çocuklara dil öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklere eleştirel bir bakışla yaklaşarak, doğru değerlendirmeler yapabilir. | |||||||||||||||
4 | Çocuklara yabancı dil öğretimi alanındaki yazını eleştirel bir gözle inceleyerek, çalışmaların zayıf ve güçlü noktalarını saptayabilir ve akademik bir dille açıklayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |