Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Antik Yunan’Da Felsefe ve Siyaset | FEL 621 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Antik Yunan düşüncesinde ilk ortaya atılan toplumun nasıl yönetilmesi gerektiğine dair görüşleri ele almak. Özellikle Platon ve :Aristoteles'in politik sınıflandırmaları ve bu sınıflandırmaların Antik Yunan site devletlerinde nasıl uygulandığını ortaya koymak |
Dersin İçeriği | Homerik Destanlarda siyaset - toplum ilişkisi; yunan Düşüncesinde roform hareketleri ve Solon, Felsefi düşüncede politik alanın temellendirilmesi; Sofistler ve siyaset anlayışları; Platon'un Devlet ve Yasalar'ı; Aristoteles'in Politika'sı; Helenistik dönem ve siyaset. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Antik Yunanda siyasetin felsefeye yansımalarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sofistlerin siyaset ile olan ilişkilerini kavrar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Polis, politika, site üzerine. | |
2 | antik Yunan düşüncesinde ilk ortaya atılan toplumun nasıl yönetilmesi gerektiğine dair görüşler | |
3 | antik Yunan düşüncesinde ilk ortaya atılan toplumun nasıl yönetilmesi gerektiğine dair görüşler | |
4 | İlyada ve Odysseia'da siyaset - toplum ilişkisi | |
5 | yunan Düşüncesinde reform hareketleri | |
6 | Peisistratos, Kleisthenes ve Solon | |
7 | Felsefi düşüncede politik alanın temellendirilmesi | |
8 | Sofistler ve Siyaset | |
9 | Sokrates'in Siyaset Eleştirisi | |
10 | Platon ve Devlet | |
11 | Platon ve Yasalar | |
12 | Aeistoteles: Politika | |
13 | Helenistik dönemde siyaset | |
14 | Helenistik dönemde siyaset |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Paul CARTLEDGE, Pratikte Antik Yunan Siyasi Düşüncesi, Bilgi Ünv. Yayınları. Mehmet Ali Ağaoğulları, Eski Yunan'da Siyaset Felsefesi, V Yayınları. Platon, Devlet ve Yasalar. Aristoteles, Politika. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Antik Yunanda siyasetin felsefeye yansımalarını öğrenir. | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 1 | 3 | 1 | 2 |
2 | Sofistlerin siyaset ile olan ilişkilerini kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |