Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilim Felsefesi Problemleri | FEL 613 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Onur Kabil |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilim felsefesine ilişkin problemleri araştırma ve alternatif öneriler sunabilme |
Dersin İçeriği | Bilim felsefesinin ele aldığı problemlerin incelenmesi ve eleştirisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilim felsefesinin temel kavramlarını tanımlamak | Soru-Cevap, Anlatım, | |
2 | Doğa bilimleri ile beşeri bilimleri karşılaştırmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Bilim felsefenin temel problemlerini tanımak | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Bilim felsefesinin ele aldığı konuları tartışmak | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Bilimsel süreçlerle ilgili değişik görüşleri analiz etmek | Anlatım, | |
6 | Bilimin felsefi temellerini sorgulamak | Anlatım, | |
7 | Bilimin ilerlemesine etki eden sosyal, psişik ve tarihi faktörleri değerlendirmek | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim ve Proto Bilim (Sınır Çizme Sorunu) | |
2 | Bilimsel Açıklama ve Betimleme | |
3 | Bilim-Dil İlişkisi | |
4 | Doğa Bilimlerinin Yöntemsel Yapısı | |
5 | Beşeri Bilimlerin Yöntemsel Yapısı | |
6 | Teori-Olgu İlişkisi | |
7 | Bilimde Matematik Modelin Kullanımı | |
8 | Tümevarım Sorunu | |
9 | ARASINAV | |
10 | Nedensellik Sorunu | |
11 | Doğrulama Sorunu | |
12 | Yanlışlama Sorunu | |
13 | Bilimsel Devrimler ve Paradigma Değişikliği | |
14 | Bilimde Çoğulcu Yöntem |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları ders esnasında verilecektir. |
Ders Kaynakları | 1- Cemal Yıldırım, Bilim Felsefesi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. | ||||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | ||||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. | ||||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | ||||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilim felsefesinin temel kavramlarını tanımlamak | ||||||||||
2 | Doğa bilimleri ile beşeri bilimleri karşılaştırmak | ||||||||||
3 | Bilim felsefenin temel problemlerini tanımak | ||||||||||
4 | Bilim felsefesinin ele aldığı konuları tartışmak | ||||||||||
5 | Bilimsel süreçlerle ilgili değişik görüşleri analiz etmek | ||||||||||
6 | Bilimin felsefi temellerini sorgulamak | ||||||||||
7 | Bilimin ilerlemesine etki eden sosyal, psişik ve tarihi faktörleri değerlendirmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |