Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilim Tarihi Metinleri | FEL 610 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MÜKERREM BEDİZEL AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı bilim anlayışının ortaya konabilmesi; bilimsel katkıların olup olmadığının anlaşılabilmesi ve farklı dönemlerde bu anlayışta değişme olup olmadığının tespit edilebilmesi ancak Osmanlı dönemi bilim metinlerinin okunup anlaşılabilmesiyle mümkündür. |
Dersin İçeriği | Karşılaşılan problemler üzerinde durulduktan sonra farklı dönemlerde yazılmış farklı bilim dallarına ait metinler üzerinde okumalar yapılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı bilim anlayışını tespit edebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Osmanlı bilim adamlarının katkılarını tespit edebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | İki ana dönem arasındaki düşünce farklılıklarını yorumlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Düşünce tarihimiz açısından önemli olan metinleri değerlendirmek | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Bilim tarihi çalışmalarında karşılaşılan problemleri tartışmak | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Osmanlıca metinlerin okunmasında karşılaşılan problemleri tartışmak | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim tarihi çalışmalarında karşılaşılan problemler | |
2 | Osmanlıca metinlerin okunmasında karşılaşılan problemler | |
3 | Müntehab-ı Şifa (15.yy.tıp metni) | |
4 | Müntehab-ı Şifa | |
5 | Müntehab-ı Şifa | |
6 | Müntehab-ı Şifa | |
7 | Müntehab-ı Şifa | |
8 | SINAV | |
9 | Kitabül-Filaha (16.yy.ziraat metni) | |
10 | Kitabül-Filaha (16.yy.ziraat metni) | |
11 | Kitabül-Filaha (16.yy.ziraat metni) | |
12 | Kitabül-Filaha (16.yy.ziraat metni) | |
13 | Kitabül-Filaha (16.yy.ziraat metni) | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları ders esnasında verilecektir. |
Ders Kaynakları | Bilim tarihi eser ve makaleleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. | ||||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | ||||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. | ||||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Osmanlı bilim anlayışını tespit edebilmek | ||||||||||
2 | Osmanlı bilim adamlarının katkılarını tespit edebilmek | ||||||||||
3 | İki ana dönem arasındaki düşünce farklılıklarını yorumlamak | ||||||||||
4 | Düşünce tarihimiz açısından önemli olan metinleri değerlendirmek | ||||||||||
5 | Bilim tarihi çalışmalarında karşılaşılan problemleri tartışmak | ||||||||||
6 | Osmanlıca metinlerin okunmasında karşılaşılan problemleri tartışmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |