Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
20. Yüzyıl Felsefe Metinleri FEL 607 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

--

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FATMA BERNA YILDIRIM
Dersi Verenler Doç.Dr. FATMA BERNA YILDIRIM,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Merve Ertene

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

20. yüzyılın önemli filozoflarından bazılarının özgün metinleri aracılığıyla incelenmesi.

Dersin İçeriği

20. yüzyılda gelişen belli bir tartışma alanına ait metinlerin okunması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yazılı bir sunumda 20. yüzyıl felsefesinin karakteristiklerinin en az beşini saymak. Anlatım,
2 20. yüzyıl felsefecilerinin en az beşini, temel sorunlarından en az birisiyle birlikte saymak. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 20. yüzyıl felsefesinin sorunlarından en az yedisini sözlü bir sunumda açıklamak. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 En az iki kavram arasında 20. yüzyıl felsefesinin kurduğu kimi bağlantıları kurmak. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 20. yüzyıl felsefesinin oluşturucu öğelerinin en az beşini sözlü sunumda listelemek. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Bu öğeleri yazılı bir sunumda açıklamak. Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yapısal dilbilim
2 Rus biçimciliği
3 Yapısal antropoloji
4 Felsefede yapısalcı eleştiri
5 Felsefede yapısalcı eleştiri
6 Felsefede yapısalcı yaklaşımın sorgulanması
7 Foucaultda bilim
8 Foucaultda tarih
9 Derridada dil kavramı
10 Derridada metin kavramı
11 Derridada ontoloji eleştirisi
12 Yapısalcılık sonrasında feminizm
13 Postkolonyalist eleştiri
14 Felsefede göstergebilim
Kaynaklar
Ders Notu

Ders ile ilgili makaleler

Ders Kaynakları

1. SAUSSURE, Ferdinand de; Genel Dilbilim Dersleri, çev. Berke Vardar, Multilingual Yabancı Dil Yayınları, İstanbul, 1998.
2. TODOROV, Tzvetan; Yazın Kuramı: Rus Biçimcilerinin Metinleri, çev. Mehmet Rifat Sema Rifat, YKY, İstanbul, 1995.
3. LEVI-STRAUSS, Claude; Hüzünlü Dönenceler, çev. Ömer Bozkurt, YKY, İstanbul, 1994
4. -----------; Yaban Düşünce, çev. Tahsin Yücel, YKY, İstanbul, 2002.
5. BARTHES, Roland; Çağdaş Söylenler, çev. Tahsin Yücel, Metis Yayınları, İstanbul, 2003.
6. -----------; Yazı ve Yorum, çev. Tahsin Yücel, Metis Yayınları, İstanbul, 2009.
7. FOUCAULT, Michel; The Order of Things, ed. and trans. by R.D. Laing, Routledge, London, 1991.
8. ------------; Discipline and Punish, trans. by Alan Sheridan, Vintage Books, New York, 1979.
9. ------------; Bu Bir Pipo Değildir, çev. Selahattin Hilav, YKY, İstanbul, 1993.
10. DERRIDA, Jacques; Of Grammatology, trans. by Gayatri Chakravorty Spivak, The Johns Hopkins University Press, Maryland, 1997.
11. ---------; Aporias, trans. by Thomas Dutoit, Stanford University Press, California, 1993.
12. Feminist Interpretations of Jacques Derrida, ed. by Nancy Holland, Pennsylvania State University Press, Pennsylvania, 1997.
13. BHABHA, Homi; The Location of Culture, Routledge, New York, 1997.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Yazılı bir sunumda 20. yüzyıl felsefesinin karakteristiklerinin en az beşini saymak.
2 20. yüzyıl felsefecilerinin en az beşini, temel sorunlarından en az birisiyle birlikte saymak.
3 20. yüzyıl felsefesinin sorunlarından en az yedisini sözlü bir sunumda açıklamak.
4 En az iki kavram arasında 20. yüzyıl felsefesinin kurduğu kimi bağlantıları kurmak.
5 20. yüzyıl felsefesinin oluşturucu öğelerinin en az beşini sözlü sunumda listelemek.
6 Bu öğeleri yazılı bir sunumda açıklamak.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6