Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Maden Sanatı Araştırmaları | SAN 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TÜLİN ÇORUHLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Gülsen Tezcan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk sanatı araştırmacısının dünya maden sanatı tarihine büyük katkısı bulunan Osmanlı Maden Sanatı Tarihini bilmesi |
Dersin İçeriği | Türk maden sanatının gelişimi, Osmanlı maden yatakları, maden eser üretim teknikleri, maden süsleme teknikleri, günlük kullanım eşyaları, Osmanlı silah sanayi ve örnekleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kaynaklarını özetler | Anlatım, | |
2 | Maden sanatında üretim tekniklerini ayırt eder | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
3 | Maden sanatında süsleme tekniklerini ayırt eder | Tartışma, | |
4 | Maden sanatının diğer sanat dalları ile paralelliklerini analiz eder | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
5 | Konusuyla ilgili proje önerir | Gözlem, | Eşleştirme Testler, |
6 | Türk maden sanatının gelişimini bilir | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve tanımlar | |
2 | Kaynaklar | |
3 | Türk kültüründe madenin önemi | |
4 | Osmanlı dönemine kadar Türk maden sanatının gelişimi | |
5 | Osmanlı döneminde maden merkezleri | |
6 | Osmanlı döneminde maden işleme merkezleri | |
7 | Osmanlı maden sanatının uslup özellikleri | |
8 | Tophane atölyeleri | |
9 | Taşra atölyeleri | |
10 | Üslup değerlendirmesi | |
11 | Sunum hazırlama | |
12 | Çevre kültürlerle karşılaştırma | |
13 | Günümüz sanatlarına yansımaların tespiti | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarfından verilecektir. |
Ders Kaynakları | Konuyla ilgili seyahatnameler, tarihi kaynaklar, el yazma eserler. ÇORUHLU TÜLİN (2009). Askeri Kültür Varlıklarında Türk-Macar İlişkileri. Sakarya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi(11), 130-145. (Yayın No: 3960911) ÇORUHLU TÜLİN (1993). Osmanlı Tabancaları. Antik Dekor(19), 148-150. (Yayın No: 3961640) ÇORUHLU TÜLİN (1988). Osmanlı Tüfekleri Üzerinde Görülen Kontrol Damgaları. Türk Dünyası Tarih Dergisi(18), 9-14. (Yayın No: 3961312) ÇORUHLU TÜLİN (1988). Askeri Müzede Bulunan 16. Yüzyıla Ait Osmanlı Tüfekleri. Türk Dünyası Tarih Dergisi(24), 40-44. (Yayın No: 3961230) ÇORUHLU TÜLİN (1987). Süslemeleri Açısından Fitilli ve Çakmaklı Osmanlı Tüfekleri. Türkiyemiz(52), 22-25. (Yayın No: 3961107) ÇORUHLU TÜLİN (2010). 2006-2009 Yılları Ani Kazıları Metal Buluntularının Değerlendirilmesi. XIV. Ortaçağ ve Türk Dönemi Kazıları ve Sanat Tarihi Araştırmaları Sempozyumu, 139-154. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4141416) ÇORUHLU TÜLİN, OSMANLI TÜFEK TABANCA VE TECHİZATI (1993).,GENEL KURMAY, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 90, ISBN:92-30, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 7230)
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | X | |||||
2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimini çizer | X | |||||
3 | Sanatsal üsluplar ve ayırt edici özelliklerini kavrar | X | |||||
4 | Kültür varlıklarımızın özellikleri ve dünya sanat tarihine katkılarını sorgular | X | |||||
5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade eder | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır | X | |||||
7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünür | X | |||||
8 | Modern ya da tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirir | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kaynaklarını özetler | ||||||||
2 | Maden sanatında üretim tekniklerini ayırt eder | ||||||||
3 | Maden sanatında süsleme tekniklerini ayırt eder | ||||||||
4 | Maden sanatının diğer sanat dalları ile paralelliklerini analiz eder | ||||||||
5 | Konusuyla ilgili proje önerir | ||||||||
6 | Türk maden sanatının gelişimini bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |